Auto Świat EV Testy Mercedes EQS 580 4MATIC – kapitan planeta

Mercedes EQS 580 4MATIC – kapitan planeta

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Mercedes EQS 580 przybywa z galaktyki lepszego jutra. Jest bezkonkurencyjnie aerodynamiczny oraz wysoce zaawansowany technicznie. Ma wielką baterię i równie duże obietnice co do zasięgu. Czy to ten elektryk, na którego warto wydać majątek?

Mercedes EQS 580 4Matic (2021 r., 1. generacja)Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Opcjonalna skrętna tylna oś (10 stopni) pozwala zawracać tym 5,22-metrowym gigantem niemal jak miejskim hatchbackiem – średnica zawracania wynosi tylko 10,9 m!
  • Wskaźnik zasięgu potrafił podczas testu wskazać nawet 652 km – nasz pomiar wykazał o wiele niższą wartość, do obliczeń elektroniki należy zatem podchodzić ostrożnie
  • Przy odpowiednio szybkiej ładowarce (>200 kW) uzupełnienie akumulatora 10-80 proc. trwa minimum 31 min. Takich punktów jest w Polsce jednak zaledwie kilka
  • Przy bardziej rozpowszechnionych stacjach DC o mocy 50 kW trzeba spędzić co najmniej trzykrotnie więcej czasu, by uzyskać taki poziom naładowania
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Dość kompromisów, pora na superbohatera godnego spuścizny stuttgarckiej gwiazdy – EQS to pierwszy Mercedes od podstaw zbudowany jako elektryk. Nie dzieli płyty podłogowej z klasą S i dlatego też tak bardzo się od niej różni. Z długością 5,22 m plasuje się między bazową „S-ką” a wersją „w longu”, no i też prestiżem oraz technicznym zaawansowaniem chce być w elicie, co na wszelki wypadek podkreśla literą S w nazwie.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński