Auto Świat > EV > Testy > Nowy Peugeot 308 Hybrid – oszczędny w mieście, szybki na autostradzie

Nowy Peugeot 308 Hybrid – oszczędny w mieście, szybki na autostradzie

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Elektryczny silnik w nowym Peugeocie 308 zapewnia nie tylko tanią miejską eksploatację, ale także błyskawiczny start spod świateł. Z kolei współpraca 110-konnego elektryka z doładowanym benzyniakiem o mocy 180 KM gwarantuje świetne osiągi. Czyżby nowy Peugeot 308 w wersji hybrydowej plug-in miał idealny napęd?

Peugeot 308 Hybryda Plug-in 225 EAT8 2021 III generacjaŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Nowy 308 otrzymał znaną z poprzednika, ale zmodyfikowaną platformę EMP2
  • 308 ma o 55 mm większy rozstaw osi, dłuższe o 110 mm nadwozie i o 20 mm obniżone
  • 308 PHEV 225 przyspieszał od 0 do 100 km/h w 7,1 s i uzyskał zasięg EV 39 km

Panuje powszechna opinia, że samochody francuskie mają komfortowe zawieszenia i trwałe silniki Diesla. Cechy te przyczyniły się z pewnością także do sukcesu sprzedażowego kompaktowych Peugeotów, których wyprodukowano ponad 7 milionów. Przypomnijmy tylko, że będąca przedstawicielką tej klasy „308-ka” jest produkowana od 2007 roku, a obecnie w salonach można kupić jej najnowszą, trzecią generację. Mimo fali hejtu, która płynie w stronę jednostek wysokoprężnych, w „308-ce” nadal znajdziemy je obok benzyniaków. Przedstawicielami ekologicznych napędów w Peugeocie są za to dwie hybrydy typu plug-in (180 i 225 KM), niedługo dołączy też wersja elektryczna.

Janusz Borkowski