Logo

Nowy Peugeot 308 Hybrid – oszczędny w mieście, szybki na autostradzie

Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
  • Nowy 308 otrzymał znaną z poprzednika, ale zmodyfikowaną platformę EMP2
  • 308 ma o 55 mm większy rozstaw osi, dłuższe o 110 mm nadwozie i o 20 mm obniżone
  • 308 PHEV 225 przyspieszał od 0 do 100 km/h w 7,1 s i uzyskał zasięg EV 39 km
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Panuje powszechna opinia, że samochody francuskie mają komfortowe zawieszenia i trwałe silniki Diesla. Cechy te przyczyniły się z pewnością także do sukcesu sprzedażowego kompaktowych Peugeotów, których wyprodukowano ponad 7 milionów. Przypomnijmy tylko, że będąca przedstawicielką tej klasy „308-ka” jest produkowana od 2007 roku, a obecnie w salonach można kupić jej najnowszą, trzecią generację. Mimo fali hejtu, która płynie w stronę jednostek wysokoprężnych, w „308-ce” nadal znajdziemy je obok benzyniaków. Przedstawicielami ekologicznych napędów w Peugeocie są za to dwie hybrydy typu plug-in (180 i 225 KM), niedługo dołączy też wersja elektryczna.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu