Do roku 2025 r. Audi zamierza mieć w swoim portfolio ponad dwadzieścia modeli samochodów elektrycznych, przy czym już w 2021 r. na rynek trafić ma więcej samochodów z napędem elektrycznym, niż spalinowym. Najpóźniej do 2050 r. Audi chce osiągnąć także zerową emisję netto.
Na konferencji Fundacji na Rzecz Neutralności Klimatycznej Marcus Duesmann tak wypowiadał się o planach Audi: "Dzięki sile naszych innowacji oferujemy zindywidualizowane, zrównoważone i neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla opcje mobilności". Dodał także, że: "Przyjęte przez nas plany to jasno nakreślona droga do zdecydowanego i mocnego przejścia do ery mobilności elektrycznej. Wysyłamy sygnał, że Audi jest już na to gotowe".
Audi zapowiedziało również, że produkcja ostatniego nowego modelu Audi z silnikiem spalinowym rozpocznie się za cztery lata, a firma do roku 2033 będzie stopniowo wycofywał się z produkcji silników spalinowych.
O dokładnym terminie zaprzestania produkcji silników spalinowych ostatecznie mają jednak zadecydować zarówno przepisy prawne, jak i klienci. Np. w Chinach marka spodziewa się np. utrzymania popytu na samochody z silnikami spalinowymi również po 2033 r.