Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > EV > Wiadomości > Mercedes EQXX przed premierą. Ponad 1000 km zasięgu na prądzie

Mercedes EQXX przed premierą. Ponad 1000 km zasięgu na prądzie

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Mercedes przekonuje, że upychanie dużych akumulatorów w samochodach elektrycznych to droga donikąd. Pora poprawić wydajność dostępnej techniki i uzyskać jednocyfrowe zużycie prądu przy prędkościach autostradowych. Koncepcyjny Mercedes EQXX ma być odpowiedzią inżynierów ze Stuttgartu na rosnące wymagania. Trwa odliczanie dni do premiery.

Mercedes EQXXŹródło: Daimler / Mercedes
  • Mercedes EQXX zostanie zaprezentowany 3 stycznia 2022 r. Światową premierę będzie można śledzić w internecie. Auto pojawi się na tarach CES w Las Vegas
  • Koncern obiecuje jednocyfrowe zużycie energii podczas jazdy z prędkościami autostradowymi
  • Nowy koncept będzie się wyróżnić bardzo niskim oporem powietrza oraz akumulatorami o gęstości zwiększonej o 20 proc. w porównaniu do flagowego elektrycznego Mercedesa EQS
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Pora uzbroić się w cierpliwość. Aż do 3 stycznia przyszłego roku. Wówczas bowiem Mercedes zaprezentuje światu swoje najnowsze dzieło – Mercedes EQXX. To nic innego jak koncept elektrycznego samochodu o wydajności nieosiągalnej dla innych. Czyli?

Markus Schafer, członek zarządu Daimler AG & Mercedes-Benz AG wykorzystał serwis LinkedIn, by uchylić rąbka tajemnicy. Schafer odpowiedzialny w koncernie za dział ds. Technologii obiecuje auto o rzeczywistym zasięgu ponad 1000 km. Na tym nie koniec. Mercedes EQXX będzie się wyróżniać bardzo niskim zużyciem energii. Schafer wspomina bowiem o jednocyfrowej wartości wyrażonej w kilowatogodzinach. A to wszystko przy „normalnych prędkościach autostradowych”. Niestety nie sprecyzowano, co kryje się za przytoczonym określeniem.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Mercedes EQS kontra EQXX

Na uwagę zasługuje coś jeszcze. Niemcy przekonują, że skupiono się na udoskonalaniu tego co już dostępne na rynku zamiast wciskania na siłę jak największej baterii. Stąd obietnica „dodatkowych punktów pod względem aerodynamiki”, ekologicznych materiałów oraz zwiększenie gęstości energii akumulatorów o kolejne 20 proc. w porównaniu z najnowszym Mercedesem EQS.

W komunikacie prasowym Mercedes chwali się czymś jeszcze. Wspomniano bowiem o imponującym tempie przygotowań. Otwartą kwestią pozostaje czy „rekordowy czas realizacji” stanie się już normą w Mercedesie i jak to przełoży się na tak wychwalaną przez dziesiątki lat jakość produktów niemieckiej marki.

Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków