Design najwyższej próby – pod takim hasłem Peugeot zaprezentował swój najnowszy hybrydowy hipersamochód 9X8, który wkrótce wystartuje w wyścigach długodystansowych. Za pomocą tego modelu projektanci postanowili przenieść do świata sportu wszystkie elementy stylistyczne charakterystyczne dla tej francuskiej marki, tj. sylwetkę przyczajonego kota, czyste i mocno wyprofilowane płaszczyzny boków samochodu, a także charakterystyczny układ świateł z trzema śladami pazurów, powielony również w tylnej części nadwozia za pomocą oddzielnych elementów z tworzywa kompozytowego, których szczeliny umożliwiają odprowadzenie strumienia powietrza.

Peugeot 9X8 2022 Foto: Peugeot
Peugeot 9X8 2022

Aby stworzyć pojazd unikatowy na tle innych bolidów inżynierowie i projektanci ściśle ze sobą współpracowali, dzięki czemu wyczynowy samochód Peugeota harmonijnie łączy w sobie styl i technikę. Za pośrednictwem hybrydowego napędu na cztery koła 9X8 nawiązuje do takich modeli jak Peugeot 3008 lub Peugeot 508. Sercem tej wyczynowej konstrukcji jest jednostka V6 bi-turbo, która przy pojemności 2,6 litra uzyskuje moc 500 kW (680 KM). Umieszczony na tylnej osi silnik spalinowy współpracuje z elektrycznym silnikiem/generatorem o mocy 200 kW znajdującym się na przedniej osi. Aby podkreślić fakt wkroczenia samochodów wyczynowych w erę elektryfikacji, projektanci wzbogacili nadwozie o charakterystyczny kolor Kryptonite.

Peugeot 9X8 2022 Foto: Peugeot
Peugeot 9X8 2022

Ale tym, co najbardziej zaskakuje w koncepcji Peugeota 9X8, jest brak tylnego spojlera. Dzięki temu ten całkowicie nowy bolid zrywa z kanonami samochodów wyścigowych ostatniej generacji i jednocześnie urzeczywistnia gruntowną zmianę pokoleniową. Tylny spojler po raz pierwszy pojawił się w wyścigach długodystansowych w Le Mans w 1967 r. i od 1971 r., tj. przez ostatnie 50 lat, nie było samochodu, który byłby pozbawiony tego charakterystycznego elementu.

Peugeot 9X8 2022 Foto: Peugeot
Peugeot 9X8 2022

Znakiem rozpoznawczym Peugeota 9X8 jest także przeniesienie do kabiny bolidu koncepcji i-Cockpitu. Tak jak w przypadku aut seryjnych projektanci zadbali nie tylko o formę zewnętrzną pojazdu, lecz także jego wnętrze. Dzięki temu zarówno kierowcy, jak i widzowie przed ekranami, bez najmniejszego problemu będą mogli rozpoznać samochody Peugeota. Sam kokpit modelu 9X8 został zaprojektowany tak, aby zapewnić kierowcom, jak najwięcej ergonomii i intuicyjnych rozwiązań.