- Volkswagen ID. Buzz z długim rozstawem osi ma nadwozie mierzące 4962 mm, może nim podróżować do siedmiu osób, a część bagażowa ma maksymalną pojemność 2469 mm
- Początkowo samochód będzie dostępny z elektrycznym silnikiem o mocy 286 KM, a w 2024 r. do gamy dołączy odmiana GTX z napędem 4x4, której jednostka generuje 339 KM
- Samochód pojawi się na rynku amerykańskim oraz europejskim niemal równolegle w 2024 roku
Volkswagen ID.Buzz z długim rozstawem osi to nie tylko nowe wydanie elektrycznego modelu po krótkiej wersji znanej od 2022 r. To jednocześnie powrót pojazdu tego typu do Ameryki.
Ostatni pojazd Volkswagena tego typu zniknął z rynków USA i Kanady 20 lat temu wraz z wycofaniem ze sprzedaży Volkswagena T4. Nie dziwi zatem, że ten come back sprawił, że na miejsce debiutu nowego samochodu wybrano Stany Zjednoczone.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Światowa premiera odbyła się w surferskim Huntington Beach, na Pacific Coast Highway niedaleko Los Angeles. Pojazd zaprezentowano w ramach największego festiwalu VW Bus w USA. Europejska premiera odbędzie się w dniach 23-25 czerwca podczas międzynarodowego festiwalu "VW Bus Festival" w Hanowerze – największym europejskim spotkaniu Volkswagena Busa.
Volkswagen ID. Buzz – większe wnętrze i zasięg
Volkswagen ID.Buzz w nowym wydaniu ma nadwozie o długości 4962 mm, a rozstaw osi powiększono w stosunku do krótszej odmiany o 250 mm. Zmiana tych parametrów sprawiła, że znalazło się miejsce na trzeci rząd siedzeń, a maksymalna pojemność bagażnika wzrosła do 2469 l. Poza tym udało się wygospodarować przestrzeń na pojemniejszy akumulator (85 kWh), a tym samym można liczyć na większy zasięg.
Nowy Volkswagen ID. Buzz będzie dostępny z silnikiem elektrycznym o mocy 286 KM. Dzięki niemu pojazd rozpędza się do 100 km/h po 7,9 s, a maksymalna prędkość to 160 km/h. Na 2024 r. przewidziano debiut wersji GTX z napędem na wszystkie koła i z silnikiem generującym 339 KM. W tej postaci samochód będzie mógł rozpędzić się do 100 km/h po 6,4 s.
Volkswagen ID.Buzz z długim rozstawem osi będzie miał na pokładzie wyświetlacz head-up, zmodernizowany system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji oraz zdalne parkowanie za pomocą smartfona. Z kolei panoramiczny szyberdach z inteligentnym szkłem nawiązuje do legendarnej wersji Samba z lat 50.
- Czytaj także: Elektryczne wersje słynnych spalinowych samochodów. Polski elektryk powstał już 46 lat temu
Szklany dach ma powierzchnię 1,5 m2 i jest to największy szyberdach, jaki kiedykolwiek został zastosowany przez Volkswagena. Inteligentne szkło można zmieniać się z przezroczystego na nieprzezroczyste i odwrotnie za pomocą suwaka dotykowego lub asystenta głosowego. Wersje północnoamerykańskie będą również wyposażone w klimatyzowane fotele i podświetlane logo Volkswagena z przodu.
Sprzedaż Volkswagena ID. Buzza w Ameryce rozpocznie się w 2024 roku. Niemal równolegle z wprowadzeniem na rynek w Ameryce Północnej, Volkswagen ID. Buzz z długim rozstawem osi będzie również dostępny w Europie.
- Czytaj także: Fiat Topolino. Powraca model o kultowej nazwie
Podobnie jak Volkswagen Multivan i Bulli T6.1, wszystkie wersje ID. Buzza będą produkowane w głównym zakładzie samochodów użytkowych w Hanowerze.