Kultowy niemiecki producent sportowych samochodów wraca na rynek. Firma ogłosiła właśnie, że rozpoczyna przyjmowanie rezerwacji na swój najnowszy model – Project Thunderball. To elektryczny roadster o mocy 680 KM i w cenie od 300 tys. euro. Pierwsze dostawy do klientów planowane są w 2024 r.
Wiesmann Project ThunderballŹródło: Auto Świat / Wiessmann
Wiesmann zasłynął produkcją ekskluzywnych wersji klasycznych samochodów sportowych. Niestety, w 2013 r. firma zbankrutowała, ale teraz powraca na rynek z nową energią i liczy na zainteresowanie klientów. Tak jak poprzednio celuje w segment premium i dzięki inwestycjom w macierzysty zakład w Dulmen w Nadrenii Północnej Westfalii obiecuje, że już niebawem rozpocznie seryjną produkcję luksusowego, elektrycznego roadstera "Project Thunderball".
Po raz pierwszy Wiesmann pokazał ten model podczas kwietniowej gali amfAR w Cannes. Auto ma oferować perfekcyjne połączenie technologii, kunsztu i znakomitego designu. Sercem jego napędu są dwa silniki elektryczne umieszczone przy tylnej osi, których łączna moc 680 KM (wcześniej mówiono o nawet ponad 900 KM) i moment obrotowy 1100 Nm. Czerpią one energię z akumulatorów o pojemności 92 kWh, które dzięki wykorzystaniu architektury 800 V będzie można ładować szybkimi ładowarkami z mocą nawet 300 kW.
Wykonane z włókna węglowego nadwozie sprawia, że auto waży niewiele ponad 1700 kg i oferuje wyróżniający się stosunek masy do mocy – tylko 2,5 kg/KM. Wiessman obiecuje zasięg w cyklu WLTP na poziomie 500 km, a do tego doskonałe osiągi, w tym przyspieszanie do "setki" w mniej niż 3 s.
Plany zakładają wyprodukowanie 1000 egzemplarzy elektrycznego roadstera w cenie minimum 300 tys. euro każdy. Można już składać rezerwacje na to auto na stronie producenta. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się w 2024 r.
Galeria zdjęć
1/26 Wiesmann Project Thunderball
1/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
2/26 Wiesmann Project Thunderball
2/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
3/26 Wiesmann Project Thunderball
3/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
4/26 Wiesmann Project Thunderball
4/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
5/26 Wiesmann Project Thunderball
5/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
6/26 Wiesmann Project Thunderball
6/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
7/26 Wiesmann Project Thunderball
7/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
8/26 Wiesmann Project Thunderball
8/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
9/26 Wiesmann Project Thunderball
9/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
10/26 Wiesmann Project Thunderball
10/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
11/26 Wiesmann Project Thunderball
11/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
12/26 Wiesmann Project Thunderball
12/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
13/26 Wiesmann Project Thunderball
13/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
14/26 Wiesmann Project Thunderball
14/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
15/26 Wiesmann Project Thunderball
15/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
16/26 Wiesmann Project Thunderball
16/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
17/26 Wiesmann Project Thunderball
17/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
18/26 Wiesmann Project Thunderball
18/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
19/26 Wiesmann Project Thunderball
19/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
20/26 Wiesmann Project Thunderball
20/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
21/26 Wiesmann Project Thunderball
21/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
22/26 Wiesmann Project Thunderball
22/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
23/26 Wiesmann Project Thunderball
23/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
24/26 Wiesmann Project Thunderball
24/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
25/26 Wiesmann Project Thunderball
25/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
26/26 WIessmann Project Thunderball
26/26
Źródło: Auto Świat / Wiessmann
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.