Piąta generacja Seata Ibizy, zaprojektowana w Barcelonie, to ikona marki w nowym stylu. To nowatorski model, który reprezentuje młodość ducha, dynamikę, funkcjonalność i komfort.

Hiszpański producent kontynuuje największą ofensywę produktową w swojej historii. Jego wyniki potwierdzają dane sprzedażowe – to piąty z kolei rok, w którym firma zwiększa sprzedaż. W samym styczniu 2017 roku odnotowano wzrost o 16,5% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

- Seat jest w fazie rozwoju; pracujemy nad tym, by stać się jedną z najbardziej dynamicznych firm w branży – mówi Luca de Meo, prezes marki Seat – Premiera nowego Seata Ibizy to kolejny krok największej ofensywy produktowej prowadzonej przez markę. Po udanym debiucie pierwszego SUV-a – modelu Ateca – na rynek wjechał odświeżony, jeszcze lepszy Leon. Teraz kolej na nową Ibizę, która zakończy proces umacniania trzech podstawowych filarów marki. To jednak nie koniec nowych modeli – wkrótce pojawi się np. kompaktowy crossover Arona – wymienia prezes Seata.

Piąta generacja Seata Ibiza szerszej publiczności zaprezentowana zostanie podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie, wcześniej pokazano go w Barcelonie dilerom i dziennikarzom.

Auto powstało na platformie koncernowej MQB i ma o 95 mm większy rozstaw osi od swojego poprzednika. Zmienił się design nadwozia i wnętrza.

Wygląd zewnętrzny samochodu nie jest zaskoczeniem. Nowa Ibiza upodobniła się do większego Leona, szczególnie w przedniej części nadwozia. Przejął od niego również nowy system multimedialny z ekranem dotykowym. Wnętrze pojazdu nie będzie musiało być tylko czarne. Na zdjęciu widać, że można je będzie „ożywić” kolorowymi wstawkami na desce rozdzielczej czy fotelach.

W gamie jednostek napędowych z całą pewnością nie zabraknie trzycylindrowego silnika 1.0 TSI, nowego czterocylindrowego 1.5 TSI i niewielkich jednostek TDI. W opcji oferowana będzie dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG.