GM India i Reva wspólnie opracują platformy samochodów, technologie pojazdów elektrycznych oraz zaawansowane układy sterowania. Zawierając umowę, firmy te mają na celu stworzenie i wprowadzenie na rynek modelu małego samochodu za przystępną cenę, przeznaczonego dla krajowych konsumentów.

"Mamy zaszczyt połączyć nasze siły z firmą Reva, która jest liderem w dziedzinie napędów elektrycznych i układów sterowania" - powiedział prezes i dyrektor generalny GM India, Karl Slym. "Będziemy ściśle współpracować w ramach rozwijania infrastruktury dla samochodów elektrycznych także z rządem indyjskim, który wyraził zamiar zmniejszenia uzależnienia od paliw kopalnych. Cieszy nas wizja stworzenia dla naszych klientów nowej oferty produktów przyjaznych dla środowiska."

Obie firmy rozpoczęły badania dotyczące możliwości zastosowania technologii elektrycznej na platformie małych samochodów GM. Obydwie firmy planują rozpoczęcie produkcji tych samochodów w 2010 r.

Chetan Maini, wiceprezes zarządu i główny technolog Reva, powiedział: "Jesteśmy niezmiernie szczęśliwi, że w GM India znaleźliśmy partnera, z którym dzielimy naszą pasję w obniżaniu emisji dwutlenku węgla. Reva i GM India przełożą siłę naszych firm, aby pomóc Indiom stać się światowym centrum projektowania i wytwarzania pojazdów elektrycznych i związanych z tym technologii. Nasza wyjątkowa współpraca ma potencjał prowadzący do daleko idących zmian w tym sektorze przemysłu."

"Projektowanie małych samochodów elektrycznych stanowi obszar rozwoju dla branży motoryzacyjnej. Oczekujemy, że współpraca z Reva na terenie Indii przyspieszy postęp GM na drodze spełnienia potrzeb pojawiających się w wielu częściach świata" - powiedział Nick Reilly, prezes ds. operacji międzynarodowych General Motors.

GM rozwija pewne opcje dotyczące alternatywnych źródeł napędu i związanych z nimi zaawansowanych technologii, aby spełniać różne potrzeby klientów na całym świecie. GM sądzi, że samochody napędzane elektrycznie, oparte na technologiach: akumulatorowej i wodorowych ogniw paliwowych, są najlepszym rozwiązaniem długoterminowym dla zapewnienia zrównoważonego rozwoju transportu osobowego. GM będzie nadal prowadził własne prace badawczo-rozwojowe w tej dziedzinie.

GM całkiem niedawno otworzył nowe laboratorium Global Battery Systems Lab, które jest największym i najbardziej zaawansowanym technologicznie centrum prac nad akumulatorami w Stanach Zjednoczonych. To nowe laboratorium będzie przodować na świecie w dziedzinie zaawansowanych konstrukcji akumulatorowych GM i dzięki niemu GM przyspieszy wprowadzanie na rynek pojazdów napędzanych elektrycznie, w tym Chevroleta Volt, jak również hybryd typu "plug-in" czy pojazdów hybrydowo-elektrycznych i pojazdów na ogniwa paliwowe.

Nowy Chevrolet Volt, którego produkcja ma się rozpocząć pod koniec 2010 r. w Stanach Zjednoczonych, będzie przejeżdżał do 40 mil (64 km) na jednym ładowaniu akumulatora, a kiedy wyczerpie się energia elektryczna, będzie miał możliwość zwiększenia ogólnego zasięgu do ponad 300 mil (483 km) dzięki silnikowi-generatorowi typu flex-fuel (pracującemu na benzynę lub bio-etanol E85). Chevrolet Volt wykorzystuje prąd elektryczny jako swoje podstawowe źródło napędu.