Honda już od dawna stopniuje napięcie i w małych porcjach udostępnia informacje o kultowym modelu – Civic Type R.

W marcu 2014 roku na salonie genewskim Honda pokazala Civica Type R Concept – piękne, rasowe auto z silnikiem 2-litrowym o mocy 280 KM.

Honda Civic Type R Concept Foto: ACZ / Auto Świat
Honda Civic Type R Concept

Jeśli wersja produkcyjna będzie podobna do prototypu – sukces murowany.

Na razie wiemy, że nowy sportowy Civic już jest przygotowany. Wiemy też jak wygląda przód auta, felgi i podświetlane na czerwono zegary.

Wiemy też, że ma napęd na przednie koła, a pod maską będzie pracował 2-litrowy silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Rozpędza on Civica Type R do 270 km/h.

Inżynierowie Hondy wiele wysiłku włożyli w opracowanie aerodynamicznego kształtu karoserii nowego Civica – auto ma niemal płaską osłonę podwozia, co polepsza przepływ powietrza pod autem.

Tylny dyfuzor pozwala jeszcze bardziej polepszyć przepływ powietrza i zwiększyć siłę docisku kół auta do nawierzchni.

Dodatrkowy docisk zapewnia wielki tylny sopiler zwany skrzydłem. Przy mniejszych prędkościach nie zwiększa on docisku, ale poprawia wygląd auta i... samopoczucie kierowcy.

Duża moc silnika i wysokie prędkości uzyskiwane przez Hondę Civic Type R wymusiły zastosowanie wyczynowego układu hamulcowego firmy Brembo – na przednich kołach. Tarcze hamulcowe mają 350 mm średnicy, a tłoczki po 4 zaciski.

Civic Type R porusza się na 19-calowych kołach.

Honda zapowiada, że nowy Ciciv Type R zaprezentowany zostanie w kolorze białym o nazwie Championship White – takim samym, jaki miały poprzednie generacje Civica Type R.

Dla przypomnienia. Pierwsza generacja Hondy Civic Type R produkowana byla w latach 1997-2000, pod maską miała silnik wolnossący 1,6 litra o mocy 185 KM.

Druga generacja powstawała w latach 2001-2005. Miala 2-litrowy silnik wolnossący o mocy 215 lub 200 KM.

Trzecia generacja (2007-2010) również z silnikiem 2-litrowym o mocy ponad 200 KM została „zabita" przez ekologów – silnik wolnossący nie spełniał wyśrubowanych norm emisji spalin.

Czwarta generacja – szykowana na Genewę – będzie miała 2-litrowy silnik doładowany, dzięki czemu spełni ostre normy emisji spalin. Jaką moc rozwinie 2-litrowy silnik turbo? Czy taką jak prototyp z 2014 roku, czyli 280 KM? Obstawiamy, że będzie to 250-300 KM.