Od tej pory samochody marki Hyundai będą przyjmować alfanumeryczne nazewnictwo. Literkę "i" władze koncernu tłumaczą jako "inspiration", "intelligence" oraz "innovation", zaś "3" oznacza w tym przypadku przedstawiciela segmentu C (segment A otrzyma cyfrę 1, segment B cyfrę 2 itd).

Hyundai i30, z oczywistych względów, ma sporo wspólnego z wprowadzoną przed kilkoma miesiącami Kią cee'd. Różnić się będą stylistyką nadwozia, wykończeniem wnętrza oraz grupą docelową - kompaktowy Hyundai będzie przeznaczony dla bardziej statecznych i spokojnych kierowców, cee'd zaś jest skierowany do młodszej, lubiącej bardziej dynamiczną jazdę, klienteli. Ponadto cee'd pojawi się w wersji kombi, 3-drzwiowej (Sporty Hatch) i być może coupe-cabrio (W Genewie pokazany został prototyp takiej wersji cee'da) - Hyundai oferowany będzie tylko jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi.

Zaletą i30 mają być stosunkowo duże rozmiary (dl. 4.245 mm, szer. 1.775 mm, wys. 1.480 mm, rozstaw osi 2.650 mm), co zapewni kierowcy i pasażerom dużo miejsca wewnątrz kabiny i to zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Wnętrze zostało zaprojektowane, by spełnić wymagania przeciętnego Europejczyka. Jest więc jednocześnie trochę nowoczesne, stylowe oraz komfortowe. A użyte materiały są bardzo dobrej oraz dobrej jakości.

Do wyboru będą po trzy silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Bazowym będzie 1,4-litrowa jednostka o mocy 109 KM i maksymalnym momencie obrotowym 137 Nm (przy 5000 obr/min.). 1,6-litrowy motor osiąga moc 122 KM i maksymalny moment 154 Nm (4200 obr/min). Topowa jednostka o pojemności dwóch litrów dysponuje 143 koniami mechanicznymi i 188 Nm momentu obrotowego (4600 obr/min). Wszystkie silniki benzynowe dysponują układem zmiennych faz rozrządów i współpracują z 5-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów. Dodatkowo dwie mocniejsze jednostki będą mogły być zestrojone z czterostopniowymi automatycznymi przekładniami.

Diesle to dwie jednostki o pojemności 1,6 litra - o mocy 90 i 115 KM oraz maksymalnych momentach obrotowych 255 i 235 Nm - oraz dwulitrowy 140-konny silnik (304 Nm). W wersjach z 1,6-litrowymi silnikami znajdzie się 5-biegowa manualna skrzynia, zaś w dwulitrowej 6-biegowa. Dodatkowo najsłabsza wersja 1,6 będzie mogła być zamówiona także z automatem.

Na debiut na polskim rynku przyjdzie nam poczekać niestety aż do końca wakacji. Wtedy też poznamy dokładne specyfikacje modelu i30 oraz jego ceny. Z pierwszych sygnałów wynika, że będzie on jednak droższy od Kii cee'd.