Sedan Infiniti jest seryjnym wydaniem przedstawionego dwa lata temu podczas salonu samochodowego w Genewie konceptu o nazwie Essence. Łączy on w sobie cechy typowego sedana i eleganckiego, sportowego coupé. Czterodrzwiowe nadwozie ma długość 4 945 mm. Jego krzywizny i detale w stylu Essence, zaczerpnięte w większości z tradycyjnej japońskiej sztuki, intrygują i zdają się zmieniać pod wpływem różnorodnego oświetlenia.
Samochód ma znakomite parametry aerodynamiczne – współczynnik oporu Cx wynosi 0,27. Wersje sportowe można rozpoznać po unikalnej stylistyce przedniego zderzaka, czarnych obudowach reflektorów i 20-calowych felgach aluminiowych.
Niezwykle ważną dla Infiniti kwestią jest stosunkowo niska masa własna pojazdu – 1715 kg. Drzwi, maska i pokrywa bagażnika M są wykonane z aluminium.
Dla Infiniti M standardowym lakierem jest Black Obsidian, a jako opcja oferowane są lakiery metalizowane w siedmiu kolorach do wyboru – Liquid Platinum, Moonlight White, Platinum Graphite, Blue Slate, Storm Front Grey, Harbour Blue i Malec Black. Wszystkie nadwozia pokryte są elastyczną, samonaprawiającą się zewnętrzną powłokę lakierniczą Scratch Shield, która wypełnia lekkie zadrapania lakieru.
Wnętrze
Wielofunkcyjna kierownica pozwala na sterownie systemem audio czy uruchamianiem adaptacyjnego tempomatu wraz z ogranicznikiem prędkości.
Co ułatwia życie kierowcy?
W tym modelu Infiniti takich funkcji jest wiele. Możemy ustawić sobie sygnalizator martwego pola odnotowujący pojazd, który właśnie nas wyprzedza. W przypadku zbliżania się do przeszkody na 8-calowym ekranie LCD pojawi nam się ostrzeżenie wizualne wraz z sygnałem dźwiękowym. Na tym samym monitorze zobaczymy obraz z kamery cofania oraz ustawimy trasę nawigacji satelitarnej. Możemy też włączyć funkcję wspomagania kontroli dystansu, która w przypadku gwałtownego zbliżania się do jadącego przed nami pojazdu automatycznie uruchomi układ hamulcowy.
Infiniti M posiada 7-stopniową przekładnię automatyczną z możliwością sekwencyjnego sterowania łopatkami umocowanymi pod kołem kierownicy. W zależności od naszych preferencji możemy zaprogramować sobie jeden z czterech trybów jazdy – od ekonomicznego do sportowego. Powyżej prędkości 72 km/h działa system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention).
Innowacyjnym rozwiązaniem Infiniti jest Pedał Ekologiczny. Jeśli kierowca będzie jechał zbyt agresywnie, odczuje „cofanie” pedału przyspieszenia, jako sygnał informujący go o marnowaniu paliwa. Jest to bardzo skuteczne, nieinwazyjne urządzenie pomagające kierowcy zaoszczędzić paliwo.
System aktywnej redukcji hałasu (ANC - Active Noise Control) gwarantuje, że do kabiny Infiniti, już przecież wyjątkowo dźwiękoszczelnej, nie przedostaną się niemiłe dla ucha dźwięki o niskiej częstotliwości. Eliminowanie niepożądanych hałasów w kabinie polega na ich rozpoznaniu, a następnie na odtwarzaniu przez głośniki fal dźwiękowych o przeciwnej fazie.
Jednostka napędowa
Infiniti M37 w tej konfiguracji osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie) i szczyci się dynamiką samochodu sportowego, gdyż od 0 do 100 km/h rozpędza się w jedyne 6,2 sekundy. Zużycie paliwa według producenta w cyklu mieszanym wynosi 10,2 l /100 km, zaś emisja CO2 – 235 g/km. W rzeczywistości podczas jazdy miejskiej auto zużywa ok. 15 l paliwa na 100 km.
Infiniti M z silnikiem benzynowym w najtańszej opcji wyposażenie kosztuje 230 500 zł. Najlepiej wyposażona wersja S Premium z silnikiem wysokoprężnym to wydatek 280 900 zł.