Dla porównania „cywilny” Grand Cherokee w wydaniu 5.7 V8 HEMI 352 KM kosztuje około 270 tysięcy złotych. Nie może jednak równać się z wersją SRT8, która charakteryzuje się dużo agresywniejszą prezencją oraz piorunującymi osiągami i właściwościami jezdnymi, które zapewnia m.in. aktywne zawieszenie z regulacją sztywności.
Nowy, 6,4-litrowy silnik HEMI® V8 generuje 470 KM mocy i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Aktywny kolektor dolotowy oraz układ zmiennych faz rozrządu pozwalają uzyskać maksymalnie zwiększony moment przy niskich obrotach wału korbowego optymalizując jednocześnie oddawaną moc w szerszym zakresie obrotowym. Dzięki temu 90 proc. maksymalnego momentu dostępne jest w przedziale 2800-6000 obr./min. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 4,8 s. Równie imponująca jest droga hamowania, która z tej prędkości wynosi zaledwie 35 m. W tym przypadku pochwały należą się firmie Brembo.