• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Kia

Kia

Kia

Kia – najstarsze koreańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne produkujące samochody osobowe i dostawcze. Swoją działalność zaczęła już w 1944 roku, jednak wtedy działała pod nazwą Kyungsung Precision Industries i zajmowała się produkcją części do rowerów. Po 7 latach, zdecydowano się na wytwarzanie własnych rowerów – wtedy też zmieniono nazwę firmy na Kia Industries.

Przed wypuszczeniem swojego pierwszego samochodu dostawczego w 1962 roku – modelu K-360, koreańczycy produkowali także motocykle. Od lat 70. wiele modeli Kii powstawało na licencji Mazdy. Od 1976 roku, 1/4 akcji koreańskiej firmy należała do Asia Motors, a do końca XX wieku powstawały samochody pod ich nazwą.

W 1997 roku firma znalazła się na skraju bankructwa. Wtedy też z pomocą przyszedł Hyundai, który 2 lata później wykupił akcje Kii i stworzył spółkę Hyundai - Kia Automotive Group. Na polskim rynku, Kia pojawiła się w połowie lat 90.

Obecnie marka prężnie się rozwija i staje się potencjalnym konkurentem dla renomowanych, zachodnioeuropejskich marek.

Kia - modele

Ikona samochodu

Kia Besta

Ikona samochodu

Kia Borrego

Ikona samochodu

Kia Cadenza

Ikona samochodu

Kia Carens

Ikona samochodu

Kia Carnival

Ikona samochodu

Kia Ceed

Ikona samochodu

Kia Cerato

Ikona samochodu

Kia Ceres

Ikona samochodu

Kia Clarus

Ikona samochodu

Kia Enterprise

Ikona samochodu

Kia Forte

Ikona samochodu

Kia Joice

Ikona samochodu

Kia Magentis

Ikona samochodu

Kia Niro

Ikona samochodu

Kia Opirus

Ikona samochodu

Kia Optima

Ikona samochodu

Kia Picanto

Ikona samochodu

Kia Pregio

Ikona samochodu

Kia Pride

Ikona samochodu

Kia Retona

Ikona samochodu

Kia Rio

Ikona samochodu

Kia Rocsta

Ikona samochodu

Kia Sedona

Ikona samochodu

Kia Sephia

Ikona samochodu

Kia Seria K

Ikona samochodu

Kia Shuma

Ikona samochodu

Kia Sorento

Ikona samochodu

Kia Soul

Ikona samochodu

Kia Spectra

Ikona samochodu

Kia Sportage

Ikona samochodu

Kia Stinger

Ikona samochodu

Kia Stonic

Ikona samochodu

Kia Towner

Ikona samochodu

Kia Venga

Kia - powiązane artykuły

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST Premium

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali! Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o poj. od 1,0 do 2,0 l z ostatnich 10 lat.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST

Test pojemności bagażników - jak producenci aut mijają się z prawdą

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST Premium

Honda Civic, Mazda 3, a może bardziej popularne Volkswagen Golf i Opel Astra? Oto 10 najlepszych aut kompaktowych za ok. 40 tys. zł

Szukasz idealnego auta do jazdy na co dzień? Za 40 tys. zł można kupić atrakcyjny, praktyczny i trwały samochód kompaktowy. Radzimy, który wybrać i z jakim silnikiem, żeby jeździł długo i bezawaryjnie. Oto 10 naszych rekomendacji!

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST

Pierwsi w Polsce obejrzeliśmy nową Kię Niro. Ale zmiana! Co oferuje oprócz zdalnego parkowania?

Od dwóch lat Kia Niro wychodzi z cienia Sportage’a, ale tym modelem wyjedzie z niego na dobre. Nowym Niro można zdalnie zaparkować, a wersją EV – na jednym ładowaniu przejechać z Białegostoku do Sopotu.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST Premium

Ile trzeba wydać, żeby kupić Samochód Roku 2022, a potem jeździć za grosze? Kia EV6 – poradnik kupującego

To się właśnie stało – Koreańczycy wykosili konkurencję w tegorocznym plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2022 (COTY). Nic dziwnego, bo auto jest zjawiskowe, tylko pytanie, ile trzeba na nie wydać, żeby potem cieszyć się bardzo tanią jazdą. Zaraz poznacie odpowiedź!

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST

Zmiana czasu na letni. Jak przestawić zegarek w samochodzie?

Nadejście wiosny wiąże się nie tylko z przestawianiem zegarów w domu, ale także i w samochodzie. Im nowsze auto, tym większe szanse, że właściwa godzina zostanie ustawiona automatycznie. Wciąż jednak zdarza się, że wskazania czasu należy skorygować ręcznie. Wbrew pozorom nie jest to takie proste, jak mogłoby się wydawać.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST Premium

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST Premium

Te kilkuletnie auta mogą korodować!

To, że w 15- lub 20-letnim samochodzie pojawia się korozja, nikogo specjalnie nie dziwi, ale gdy rdza atakuje kilkuletnie auto, można to już uznać za skandal. Przedstawiamy pojazdy, w których ryzyko tego problemu jest duże.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST Premium

Kia Sportage 1.6 T-GDI - klienci doskonale przyjęli nowy model. Sprawdzamy, czy dokonali dobrego wyboru

Piąta generacja Kii Sportage podbija serca osobliwym wyglądem, wygrała swoją kategorię w plebiscycie Moto Awards i stawia na hybrydowy napęd. W teście 230-konnej wersji GT Line z układem 4x4 sprawdziliśmy jej spalanie i szereg innych osiągów, by się przekonać, na ile jest lepsza od poprzedniczki.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST

Rosja grozi zachodnim firmom przejęciem fabryk aut i części

Rosyjski odwet za sankcje nałożone przez zachodnie kraje coraz mocniej dotyka przemysłu motoryzacyjnego. Choć firmy zwykle wstrzymują produkcję i bieżącą działalność, to z obawy przed nacjonalizacją trudno o jednoznaczne deklaracje o całkowitej rezygnacji z rynku rosyjskiego.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST

Samochody, które hamują najlepiej i najgorzej. Testy ADAC

Niemiecki automobilklub ADAC wziął pod lupę układy hamulcowe we współczesnych samochodach. Okazuje się, że pomiędzy samochodami z silnikami spalinowymi, hybrydami i elektrykami istnieją różnice w kwestii skutecznego hamowania. Oto zestawienie nie tylko tych aut, które zatrzymają się najszybciej, ale także tych, w których droga hamowania niebezpiecznie się wydłuża.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST

Nową Kią Sportage w podróż niekoniecznie biznesową

Nowa Kia Sportage wyróżnia się wyglądem, nowoczesną technologią i bogatym wyposażeniem. Testowym SUV-em w 180-konnej wersji miękkiej hybrydy z napędem 4x4 i 7-stopniowym dwusprzęgłowym automatem wybraliśmy się w długą podróż, żeby sprawdzić ją w różnych sytuacjach.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST

Auto, które mało pali za 20 tys. Top 10 oszczędnych samochodów

Ceny paliw w ostatnim czasie osiągają rekordowe wartości. Magiczną barierę 6 zł za litr bezołowiowej można uznać za historyczną, bo cenniki na stacjach regularnie podają już ceny powyżej tej kwoty. W takiej sytuacji bardziej niż kiedykolwiek warto poszukać oszczędnego środka transportu. Oto co proponujemy.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST

Czy SUV-y są już popularniejsze od hatchbacków? Sprawdzamy

Minivany, sedany, kombi, a nawet coupe i kabriolety — ich sprzedaż spada, bo coraz częściej wolimy SUV-y. Jak dotąd najmniej na tym boomie traciły hatchbacki, ale może ich dominacja też już się kończy. Sprawdźmy.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST

Kia stawia na elektryki. Do 2027 r. będzie mieć ich aż 14

Do 2027 roku Kia chce mieć w ofercie aż 14 modeli z napędem elektrycznym, tym pikapy, SUV-y, auta osobowe i specjalistyczne. W ramach tej elektrycznej ofensywy już w przyszłym roku do sprzedaży wejdzie flagowy SUV Kia EV 9 zapewniający zasięg do 540 km na jednym ładowaniu

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST Premium

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km

Klasa SUV/crossover reprezentowana jest już przez liczne modele. Również w naszej bazie testów długodystansowych zebrała się całkiem pokaźna grupa tych aut. Prezentujemy kompletne wyniki oraz – dokładniej – pięć najlepszych i pięć najgorszych aut w zestawieniu.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST Premium

Sorento PHEV, czyli Kia za ćwierć miliona. Czy warto dużo dopłacać względem zwykłej hybrydy?

Kia Sorento PHEV AWD to auto na wskroś "amerykańskie": wielkie, komfortowe, rodzinne. Pytanie, czy wersja z wtyczką jest warta dużej dopłaty w stosunku do pełnej hybrydy (HEV)

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST

Audi, Mercedes, Toyota. Czy wiesz, co naprawdę oznaczają te nazwy?

Słyszymy je i używamy na co dzień, ale skąd się wzięły i co oznaczają? Czy nazwa Dacia liczy prawie dwa tysiące lat? Czy Toyota miała przynieść szczęście? Czy Audi ma ukryte znaczenie?

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST

Na sankcjach wobec Rosji ucierpią także producenci samochodów. Nie tylko rosyjscy

Kolejne sankcje gospodarcze nałożone na Rosję z pewnością dotkną także przemysł motoryzacyjny. Skutki odczują nie tylko firmy rosyjskie, ale także zachodnie koncerny. Produkcja samochodów może znów zostać wstrzymana nie tylko na wschodzie Europy, ale także w innych regionach świata.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM – jak jeździ nowy model? – TEST Premium

Używana hybryda. Czy, komu i za ile opłaca się ją kupić? Sprawdziliśmy ofertę – od Audi, przez Toyotę, po Volvo

Jeszcze niedawno auta hybrydowe miały dużą utratę wartości, bo klienci na rynku wtórnym woleli omijać je szerokim łukiem. Hybrydy dowiodły swojej niezawodności i obecnie najbardziej uznane modele sprzedają się od ręki.
Poprzednia Następna

Materiały Premium

  • Jaka przyczepa na kategorię B?

    Jaka przyczepa na kategorię B? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Po ostatniej zmianie przepisów mówiących, kto, czym i jaką przyczepę może ciągnąć, komplikacje sięgnęły zenitu. Dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie pokrywają się z prawnymi ograniczeniami.

  • Silnik 1.6 HDi – poznaj wszystkie wady tego diesla

    Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

  • Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

    Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

  • Słowenia, Szwajcaria – poradnik wakacyjny

    Słowenia, COVID-19: od 21 lutego, by przekroczyć granicę, nie jest wymagane szczepienie przeciwko COVID-19. Nie obowiązują testy ani kwarantanna. Obowiązuje noszenie maseczek w przestrzeni zamkniętej (np. w punktach handlowych i usługowych, środkach komunikacji zbiorowej, na przystankach, w szpitalach i innych placówkach służby zdrowia, urzędach, muzeach, teatrach, kinach itp.).

  • 10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

    Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

  • Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

    Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

  • Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

    Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

  • Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

    Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

  • Peugeot 407 (2004-11) – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości

    Polecamy tylko zadbane „407-ki” z końcowych lat produkcji. Ceny takich aut nie są wygórowane. W czym tkwi haczyk? Po pierwsze, nie jest to samochód, za którym ustawiają się kolejki na rynku wtórnym.

  • Honda Accord VII (2003-08) – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia

    Choć ceny Hondy Accord spadły już do poziomu kilkunastu tysięcy złotych (dużo ofert w przedziale 17-20 tys. zł), to nadal w relacji do wieku są wyższe niż u wielu klasowych rywali z wtórnego rynku. Czy to uzasadniony wydatek? W większości przypadków – tak. W końcu rocznik nie jest najważniejszy.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech