Auto Świat Wiadomości Aktualności Kia z akcją serwisową. Jeden z modeli ma problem ze zdalnym parkowaniem

Kia z akcją serwisową. Jeden z modeli ma problem ze zdalnym parkowaniem

Sterowanie samochodem za pomocą kluczka bywa przydatne. Pod warunkiem jednak, że działa poprawnie. Właśnie w związku także z tą funkcją amerykański oddział Kii ogłosił serwisowe akcje przywoławcze dla Kii EV9.

Kia z akcją serwisową. Jeden z modeli ma problem ze zdalnym parkowaniem
Kia
Kia z akcją serwisową. Jeden z modeli ma problem ze zdalnym parkowaniem
  • Kia ogłosiła dwie akcje serwisowe
  • Objęte nią są Kie EV9 z rynku amerykańskiego
  • System zdalnego parkowania może nie działać w pełni poprawnie

Amerykański oddział Kii poinformował, że ogłasza dwie akcje przywoławcze dla obecnej na tamtejszym rynku Kii EV9. Pierwsza z akcji dotyczy błędu oprogramowania związanego z funkcją sterowania samochodem z poziomu pilota.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Kia EV9 może spowodować stłuczkę podczas parkowania

Błąd dotyczy samochodów Kia EV9, wyprodukowanych między 25 września 2023 r. a 28 maja 2024 r. oraz wyposażonych w opcjonalny system Remote Smart Parking Assist (RSPA), który pozwala na zdalne parkowanie samochodu — przestawianie samochodu w przód i w tył, przy czym w kabinie nie musi być obecny człowiek.

Jak informuje amerykańska Kia, błąd w oprogramowaniu polega na tym, że wielokrotne wciskanie przycisków na pilocie, "jazda" krótkimi "skokami" z bardzo niską prędkością (do ok. 3 km na godz.) może skutkować tym, że przy kolejnej takiej próbie, samochód przy hamowaniu może użyć zbyt niskiego ciśnienia, co wydłuży drogę hamowania, co może skończyć się uderzeniem w inny samochód, a nawet osobę znajdującą się obok.

Kia EV9 — konieczna wizyta w serwisie

Wizyta takich aut w serwisie jest niezbędna ze względu na konieczność aktualizacji oprogramowania. Choć Kia EV9 wyposażona jest w możliwość aktualizacji online, ta część oprogramowania wymaga użycia zestawu Kia Diagnostic System.

Druga akcja serwisowa specyficzna jest wyłącznie dla Ameryki Północnej Dotyczy ona roczników modelowych 2024 oraz 2025. W autach z tych lat w niektórych egzemplarzach zabrakło śrub mocujących drugi i trzeci rząd siedzeń.

W Polsce nie będzie tego problemu. Samochody na nasz rynek trafiają z zakładów Kii w Korei Południowej, a nie z jej amerykańskiej fabryki. Oprogramowanie na wszystkie rynki powstaje jednak w tym samym miejscu. Nie wykluczone zatem, że błąd w oprogramowaniu systemu RSPA może — ale oczywiście nie musi — objawić się także w Europie.

Powiązane tematy: