- Nowy SUV Kii jest o 9,5 cm dłuższy od Sportage'a i ma aż o 7 cm większy rozstaw osi
- Pomimo aż trzech ekranów w desce rozdzielczej auto zachowało klasyczne przełączniki do regulacji temperatury i siły nawiewu klimatyzacji
- Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. wynosi 8,4 s
Kia Sportage od lat jest ulubieńcem Polaków. W pierwszej połowie 2025 r. ten SUV był 2. najczęściej rejestrowanym nowym autem w naszym kraju przez klientów prywatnych, dając się jedynie nieznacznie wyprzedzić pierwszej w tym zestawieniu Toyocie C-HR (3888 vs 3956 sztuk; dane: Instytut Rynku Motoryzacyjnego Samar). We wrześniu 2025 r. polska gama tego koreańskiego producenta wzbogaci się o kolejnego SUV-a — też kompaktowego, ale minimalnie większego.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzeczytaj także: Jeździłem nowym rodzinnym SUV-em VW. Choć jest świetny w tylu dziedzinach, to w jednej rozczarowuje na całego
Nowy SUV Kii: porównanie ze Sportage
Najnowszy SUV nazywa się Kia EV5. Ma 461 cm długości, 187,5 cm szerokości i 167,5 cm wysokości. W porównaniu z nim Kia Sportage jest o 9,5 cm krótsza, o centymetr węższa i o trzy cm niższa. Sportage ustępuje też EV5 rozstawem osi — i to o siedem cm (268 vs 275 cm). Nowość będzie dostępna z obręczami kół o średnicy od 18 do 20 cali.
Przeczytaj także: Z mojego garażu marzeń wypchnąłbym Rollsa, żeby się zmieścił ten SUV Kii. Musi być tam jednak pewne urządzonko
Kia EV5 jak na kompakta imponuje bagażnikiem: jego pojemność wynosi od 566 do 1650 l, a długość to prawie dwa metry. Jakby tego było mało, bagażnik jest też z przodu — 44-litrowy.
W desce rozdzielczej Kii EV5 znalazły się aż trzy ekrany: 12,3-calowy zestawu wskaźników, 12,3-calowy w środkowej konsoli i umieszczony między nimi 5,3-calowy wyświetlacz klimatyzacji. Na szczęście można nią sterować także wygodnymi klasycznymi przełącznikami: dwa służą do regulacji temperatury dla dwóch stref, jeden do ustawienia siły nadmuchu.
Nowy SUV Kii: moc, zasięg i dopłata do zakupu
Kia EV5 ma napęd elektryczny (Sportage jest dostępny w wersjach spalinowych i hybrydowych). Początkowo w gamie EV5 znajdzie się 218-konna odmiana rozwijająca 295 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. ma wynosić 8,4 s.
Przeczytaj także: Te dwie polskie marki są królami naszego rynku nowych motorowerów. Rywale rozniesieni w pył
Kię EV5 wyposażono w akumulator trakcyjny 81,4 kWh. Umożliwia to uzyskać zasięg w cyklu mieszanym WLTP 530 km. W wersji GT-Line — z powodu większych kół — jest on o 25 km mniejszy.
Kia EV5 ma się pojawić w Polsce we wrześniu 2025 r. i prawdopodobnie zostanie objęta programem rządowych zachęt do zakupu samochodów elektrycznych NaszEauto, w którym maksymalna dopłata wynosi aż 40 tys. zł.