• Mercedes 300 SL pierwotnie był wyścigówką z silnikiem o mocy 175 KM
  • Zbudowanie wersji cywilnej 300 SL – Gullwinga – wymusił na Mercedesie Max Hoffmann, diler z Nowego Jorku
  • Tańsza wersja 300 SL to piękna bulwarówka, model 190 SL
  • Następcę 190 SL nazwano Pagodą
  • Pagodę zastąpił model R 107, który był produkowany przez 18 lat
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Dla Mercedesa SL ważną datą jest 12 marca 1952 roku. Wtedy na autostradzie niedaleko Stuttgartu odbyła się prezentacja sportowego modelu 300 SL (W 194) zaprojektowanego przez słynnego Rudolfa Uhlenhauta. Był to samochód od początku zaprojektowany i przeznaczony tylko do sportów motorowych. To, co od razu rzucało się w oczy to… brak drzwi. Wynikało to z nietypowej konstrukcji samochodu – karoseria osadzona była na przestrzennej ramie z rur stalowych, nie można było wyciąć otworu na drzwi, gdyż wtedy konstrukcja byłaby osłabiona. Zamiast drzwi skonstruowano uchylane do góry okno, przez które wślizgiwał się do wnętrza kierowca.