• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...
  • Oldtimer
  • Youngtimer
  • ...
Auto Świat Klasyki Oldtimer 10 najniebezpieczniejszych samochodów - nieważne, jak bezpieczne jest auto. Ważne, co komu pisane...

10 najniebezpieczniejszych samochodów - nieważne, jak bezpieczne jest auto. Ważne, co komu pisane...

Piotr Burchard
22 cze, 18:20
Auto Świat
Całe to zamieszanie z tematem bezpieczeństwa w końcu się wypali, możemy usiąść spokojnie i przeczekać – tak jeszcze w latach 70. myślało wielu producentów aut. W efekcie na rynek trafiały auta, o których było wiadomo, że w razie wypadku kierowca i pasażerowie mogli mieć poważne kłopoty.
10 najniebezpieczniejszych samochodów 10 Zobacz galerię
  • Tatra 87
  • Chevrolet Corvair
  • Ford Pinto
  • Victoria Spatz
WRÓĆ
NA ONET
1/10 Tatra 87
Tatra 87

Szybka, elegancka, zwinna i do tego wskazująca przyszłościową drogę motoryzacji znacznie wyraźniej niż inne luksusowe limuzyny z lat 30. – wielu prominentnych polityków i oficerów III Rzeszy bardzo sobie ten samochód ceniło, ale auto miało jedną wadę: umieszczony z tyłu silnik wymagał pewnej i doświadczonej ręki kierowcy. I dlatego to wielu z nich zginęło nie na froncie, lecz w kabinie Tatry.

2/10 Chevrolet Corvair
Chevrolet Corvair

W pewnych sytuacjach drogowych, np. podczas zmiany obciążenia powyżej 50 km/h, tył zaczyna się bać i ucieka w krzaki.

3/10 Ford Pinto
Ford Pinto

Masz ogień? Niewielkie uderzenie w tył auta powodowało rozszczelnienie zbiornika i – w niesprzyjających warunkach – pożar.

4/10 Victoria Spatz
Victoria Spatz

Plastikowe nadwozie nie zostało zabezpieczone przed gorącem płynącym z silnika. W efekcie auto potrafi się stopić niczym zabawka.

5/10 Porsche 911
Porsche 911

Duża masa daleko za tylną osią, 130 kucyków, napęd wiadomo na którą oś i cieniutkie opony 165. Czy mamy wyliczać dalej?

6/10 Peel P50
Peel P50

Wygląd i wielkość pralki, taka sama jak w pralce strefa zgniotu (a może pralka ma większą?). Niedawno wznowiono produkcję.

7/10 Simca 1000 Rallye
Simca 1000 Rallye

Rozdział mas 35:65 – idealne auto dla kierowców z czasem reakcji 20-latka i spokojem 65-latka. Inne połączenia wykluczone.

8/10 Mercedes W108
Mercedes W108

Pełne bloki! Nadwozie nurkuje, a dzięki wahliwej tylnej osi koła chowają się pod „dyfer” i... zaczyna się zabawa! Nie dla kierowcy...

9/10 TVR Griffith 400
TVR Griffith 400

275 KM w nadwoziu i zawieszenie przystosowane do co najwyżej 75 KM. Wsiadacie na własną odpowiedzialność!

10/10 Reliant Regal
Reliant Regal

Trójkołowce oszczędzają opony! Zamiast skręcać w lewo, lepiej trzy razy w prawo – inaczej możemy łatwo położyć się na boku.

Google News
Źródło:
Auto Świat
Piotr Burchard
Piotr Burchard Redaktor prowadzący „Auto Świat Classic”
Autor poleca:
  • 10 najbardziej paliwożernych aut
  • 10 najszybciej korodujących aut
Tematy: Tatra, Chevrolet, Ford, Porsche, Porsche 911

Polecane z kategorii

 Stanley Steamer 735D - prawdziwa maszyna parowa Stanley Steamer 735D - prawdziwa maszyna parowa Jak Chiny stały się krajem samochodu? Jak Chiny stały się krajem samochodu? Krótka historia benzyny Krótka historia benzyny 10 najważniejszych silników w historii BMW 10 najważniejszych silników w historii BMW Czy przedwojennym autem da się jeździć na co dzień? Czy przedwojennym autem da się jeździć na co dzień? Srebrne gwiazdy w Toruniu. XX Zlot Zabytkowych Mercedesów Srebrne gwiazdy w Toruniu. XX Zlot Zabytkowych Mercedesów Cała prawda o zużyciu paliwa. Sprawdzamy klasyczne modele Cała prawda o zużyciu paliwa. Sprawdzamy klasyczne modele 10 najbardziej paliwożernych aut 10 najbardziej paliwożernych aut 10 aut, którym się nie udało 10 aut, którym się nie udało
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech