Dobra wiadomość dla miłośników klasycznej motoryzacji – dzięki poluzowaniu "covidowych" obostrzeń można było udostępnić zwiedzającym Muzeum Motoryzacji Motonostalgia w Nieborowie. Zlokalizowane jest ono 6 km od autostrady A2 (zjazd na Łowicz), w pobliżu pałacu Radziwiłłów w Nieborowie i parku Arkadia.
Muzeum powstało w 2012 r. i jest własnością prywatną. W trzech halach namiotowych i na wolnym powietrzu udostępniono kilkaset eksponatów – w tym ponad setkę zabytkowych samochodów oraz ok. dwustu motocykli, motorowerów i skuterów. Kolekcję uzupełniają sprzęty domowe i warsztatowe z epoki PRL-u, rowery, zabawki, plakaty itp.
Muzeum Motoryzacji w Nieborowie - jakie auta można obejrzeć?
Większość wystawianych samochodów to pojazdy produkcji polskiej i z tzw. demoludów z okresu powojennego, a więc: Warszawy we wszystkich odmianach nadwoziowych, wszystkie wersje Syren, Mikrus, jest też bogata kolekcja Polskich Fiatów 125p i 126p (w tym kilka cabrio) oraz Polonezów. Najbardziej okazałym autem jest radziecka Czajka, są też Wołgi, Łady, a nawet jeden Zaporożec, który dziwnym trafem kompletnie nie zardzewiał.
W oddzielnej hali wyeksponowano auta najstarsze – z okresu międzywojennego i powojennego produkcji zachodniej – są tu Fiaty w wersjach włoskich i francuskich, Peugeoty, Renaulty, brytyjski Austin, Pontiac, jest też kilka przedwojennych polskich Fiatów.
W każdej hali wystawione są też jednoślady – zabytkowe motocykle, skutery i motorowery.
Na zewnątrz hal można obejrzeć kolekcję pojazdów milicyjnych („nyski" i „gaziki"), Żuków i ciężarowych Lublinów, a także kilkanaście zabytkowych traktorów.
Muzeum Motoryzacji w Nieborowie udostępniane jest w soboty i niedziele w godz. 10-18. W galerii prezentujemy 30 wybranych, najciekawszych eksponatów.
Galeria zdjęć
1/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
1/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Muzeum znów otwarte. Zaprasza w soboty i niedziele od 10 do 18.
2/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
2/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Milicyjna Nysa i „gazik"
3/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
3/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Milicyjne „gaziki"
4/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
4/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Pierwsze polskie ciężarówki Lublin
5/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
5/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Żuki
6/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
6/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Żuk w wydaniu kamper
7/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
7/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Melex z kabiną
8/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
8/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Syrena 101
9/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
9/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Syrena z nadwoziem laminat (prototyp, nie wszedł do produkcji)
10/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
10/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Warszawa pick-up
11/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
11/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Mikrus
12/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
12/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Maluchy w wersjach kabriolet
13/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
13/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Zastava 1100 p
14/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
14/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Alejka Polonezów
15/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
15/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Wołgi
16/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
16/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Ozdoba maski Wołgi
17/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
17/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Brytyjski Humber
18/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
18/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Skoda Octavia kabrio
19/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
19/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Renault Dauphine z 1959 r.
20/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
20/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Wartburg 311 z 1962 r.
21/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
21/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Radziecki Zaporożec
22/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
22/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Fiat 1300 z 1964 r.
23/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
23/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Brytyjski Austin A 40 z 1955 r.
24/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
24/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Sprzęty domowe z lat PRL-u
25/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
25/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Radziecka Czajka wzorowana na Cadillacu
26/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
26/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Pontiac z 1926 r.
27/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
27/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Renault Vivaquatre z 1936 r.
28/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
28/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Peugeot 301
29/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
29/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
30/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
30/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Fiat 514 z 1931 r.
31/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
31/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Polski Fiat 508 III z 1935 r.
32/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
32/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Peugeot Six 12 z 1926 r.
33/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
33/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Fragment kolekcji motocykli i motorowerów
34/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
34/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Kolekcja skuterów
35/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
35/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Motocykle milicyjne
36/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
36/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Kolekcja traktorów
37/37 Muzeum Motoryzacji w Nieborowie
37/37
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Ursus C-328
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.