Policjant na motocyklu zatrzymuje kierowcę w srebrnym aucie, który przed chwilą wykonał ryzykowny manewr wyprzedzania.
– Za kogo się uważasz, za Stirlinga Mossa?
– Tak, proszę pana, pada odpowiedź.
Film trwa tylko kilka minut, lecz jego produkcja przypominała kręcenie filmu fabularnego. Ekipa liczyła 50 osób, a do zdjęć wykorzystano m.in. helikopter, z którego kręcono sceny do ostatniego filmu o Bondzie. To hołd dla sir Stirlinga Mossa, który w wieku 90 lat zmarł w Londynie 12 kwietnia 2020 r.
Stirling Moss – niepokonany na torach
Stirling Moss urodził się we wrześniu 1929 r. w Londynie. Wziął udział w ponad 500 wyścigach, z czego ponad 200 wygrał. W Formule 1 zadebiutował w wieku 22 lat, w maju 1951 r. w GP Szwajcarii. Wygrał 16 wyścigów F1.
Do historii przeszedł jego start w wyścigu Mille Miglia w 1955 r. Na trasie Brescia-Rzym-Brescia długości tysiąca mil (ok. 1600 km), startując Mercedesem 300 SLR (z pilotem Denisem Jenkinsonem), uzyskał do dziś niepobity rekordowy czas przejazdu 10 godzin 7 minut i 48 sekund (średnia prędkość z całego przejazdu to ponad 150 km/h!).
Stirling Moss związany był z Londynem, tam się urodził i mieszkał przez ponad 60 lat. Natomiast jego samochód 300 SLR dopiero teraz tam trafił, na plan filmu – za życia Moss występował z SLR-em w nieodległym Goodwood (Festival of Speed), brał także udział w honorowych startach do Mille Miglia w Brescii we Włoszech.
Mercedes 300 SLR – nostalgiczna przejażdżka po Londynie
Akcja filmu dzieje się we wczesny niedzielny poranek w centrum Londynu. Mercedes 300 SLR z numerem 722 mija Parlament, Trafalgar Square, Royal Automobile Club, Hotel Ritz. Po drodze spotyka Mercedesa 300 SL Gullwiga – to nawiązanie do historii, Stirling Moss miał prywatnie Gullwinga i właśnie tym modelem podróżował w 1955 r. z Londynu, gdzie mieszkał, do Brescii we Włoszech na start Mille Mglia.
Następny symboliczny kadr filmu: SLR z numerem 722 przejeżdża przed domem, gdzie mieszkał Stirling Moss (dzielnica Mayfair). Przed domem stoi syn Mossa Elliot i spogląda na zegarek. To pamiątka po sławnym ojcu – jest godzina 7:22. To znów symbol. Rankiem o godzinie 7:22 Moss wystartował SLR-em na trasę Mille Miglia w 1955 r. Stąd boczny numer 722 na tym aucie.
Kolejny kadr: Mercedes 300 SLR zatrzymuje się, kierowca wyłącza silnik. Koniec przejażdżki i koniec pewnej epoki. Auto Stirlinga Mossa wróci do Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie, a nam pozostanie w pamięci legendarny kierowca, który w czasach, gdy nim startował był niezwyciężony.
Film zatytułowany „The Lost Blast” zrealizował Mercedes w hołdzie dla swojego zawodnika, który przez kilkadziesiąt lat startował w barwach tej firmy. Film pokazany zostanie w mediach społecznościowych na całym świecie.
W galerii 20 zdjęć z planu filmu oraz Stirling Moss podczas Mille Miglia 1955 oraz Festival of Speed w Goodwood w 2015 r.
Na planie filmu „The Lost Blast"
Na planie filmu „The Lost Blast"
Na planie filmu „The Lost Blast"
Na planie filmu „The Lost Blast"
Na planie filmu „The Lost Blast"
Na planie filmu „The Lost Blast"
Na planie filmu „The Lost Blast"
Na planie filmu „The Lost Blast"
Na planie filmu „The Lost Blast"
Na planie filmu „The Lost Blast"
Na planie filmu „The Lost Blast"
Na planie filmu „The Lost Blast"
Mille Miglia 1955
Mille Miglia 1955