• Volkswagen Typ 3 po gruntownym tuningu rozwija 300 KM
  • Szacowana wartość tego auta to 130 tys. euro

Volkwagen Typ 3 (1967-1973) nie jest specjalnie rozchwytywanym oldtimerem, choć ma grupę fanów. Ten egzemplarz został całkowicie przebudowany i z oryginału o oznaczeniu 1600 L pozostało niewiele – teraz ma ponad 300 KM. Auto w kolorze Gulf Blue trafiło właśnie na aukcję w Bidaclassics.

Volkswagen Typ T3 - silnik z Porsche 911 (964)

Klasyczne 1600 L zachowuje się mniej więcej jak ciut nowocześniejszy Garbus: niezbyt duży, ale za to budzący zaufanie i przewidywalny. Seryjnie montowany bokser nie jest też specjalnie dynamiczny, więc podczas jazdy przeżycia są co najwyżej umiarkowane. Dlatego też niemiecka firma tuningowa Das Triebwerk dtw Germany zastąpiła oryginalną jednostkę 1600 silnikiem o pojemności 3,6 litra, pochodzącym z Porsche 911 (typoszereg 964), którego pierwotna moc (250 KM) została powiększona do 300 KM.

Aby nadwozie Volkswagena mogło przyjąć większy silnik, wymagało szeregu precyzyjnych zmian. W początkowej fazie samochód kompletnie rozebrano i poddano kompleksowej renowacji. Z Porsche 964 C2 pochodzą również hamulce. Układ jezdny Volkswagena zastał przebudowany przy użyciu komponentów Billsteina. W odróżnieniu od seryjnego auta tylna oś jest przykręcona do nadwozia za pomocą aluminiowych łączników. Zastosowano w niej również rozpórki mające poprawić sztywność układu. Przednie reflektory LED firmy Kaege dbają o nowoczesny standard oświetlenia drogi. W aucie zastosowano także felgi Fuchs, znane z modelu 911.

Volkswagen Typ 3 - przebudowa za 130 tys. euro

Dzięki fantazji tunerów prostoduszny VW Typ 3 1600 L stał się prawdziwym sportowym coupé. Trzy okrągłe, wpuszczone w deskę rozdzielczą wskaźniki, niska pozycja za kierownicą i do tego lekko i czysto włączające się biegi dodają autu sportowego charakteru. We wnętrzu znajdziemy także klasyczne sportowe siedzenia Recaro, obite materiałem Porsche w szkocką kratę i czarną skórą nappa. Do tego w aucie zamontowano system audio Dr. Boom, z subwooferem o stylistyce retro. Pierwsze jazdy testowe autem po renowacji i tuningu odbył Walter Röhrl – legendarny kierowca rajdowy.

Wartość auta szacowana jest na 130 tys. euro, czyli dokładnie na tyle, ile kosztowała przebudowa. Licytacja na Bidaclassics potrwa do 26 stycznia, do godz. 20.