Prace nad silnikami do napędu traktorów oraz nad powstaniem Volkspfluga, czyli pługa ludowego, Ferdinand Porsche podjął już przed II wojną światową. Co ciekawe, pierwsze silniki traktorowe były zasilane benzyną, lecz dość szybko Porsche zdecydował, że lepsze będą diesle. Powstała seria silników jedno-, dwu-, trzy- i czterocylindrowych o mocach od 14 do 55 KM. I kolejna ciekawostka – były chłodzone powietrzem.
Po II wojnie światowej Porsche udzielił licencji na produkcję silników i traktorów dwóm firmom w Niemczech i w Austrii: Allgaier GmbH oraz Hofherr Schrantz. W 1954 r. powstała firma Porsche-Diesel Motorenbau GmbH.
Model 218 to trzecia generacja lekkich traktorów z silnikami dwucylindrowymi Diesla produkowanych w latach 1957-63. Powstało 12 tys. sztuk w czterech wariantach (model uproszczony, z wąskim rozstawem kół, z przełączanym wałem, ze skrzynią 5- lub 6-stopniową). Silnik modelu 218 to dwucylindrowy diesel o pojemności 1,6 litra, chłodzony powietrzem, rozwijający moc 25 KM.
Porsche-Diesel Standard 218 to lekki traktor do prac polowych, miał długość 2835 mm, szerokość 1570 mm, ważył 1625 kg. Na drodze osiągał prędkość 20-25 km/h.
Dziś traktory Porsche to poszukiwane klasyki. Model 218 odrestaurowany, w stanie bardzo dobrym, osiąga na aukcjach wysokie ceny, np. w Szwajcarii sprzedano taki model za 14 tys. franków, a model na aukcji w Wielkiej Brytanii wyceniono na 13-15 tys. funtów.