Warto dodać, że auto może zostać uznane za zabytkowe jeśli od jego wyprodukowania minęło minimum 30 lat i jest ono w dużym stopniu oryginalne.
Zlot zabytkowych Mercedesów – mają po kilkadziesiąt lat, a wyglądają jak nowe
W tegorocznym toruńskim zlocie uczestniczyło sześć Mercedesów wyprodukowanych jeszcze przed II wojną światową. Mimo kilkudziesięciu lat "na karku" wszystkie prezentowały się znakomicie, ale przysłowiową wisienką na torcie, klasą samą w sobie był model 320 cabrio z 1938 r. Auto zostało profesjonalnie odrestaurowane, debiut miało w ub. roku. W latach 30. był to jeden z najdroższych Mercedesów w ofercie stuttgarckiej firmy i jedno z najdroższych aut oferowanych wówczas na rynku.
Lata 50. reprezentowało 14 Mercedesów – to modele 170 i 220 cabrio, tzw. "pontony", Adenauer, kabriolety 190 SL. Nie zabrakło oczywiście pojazdów z lat 60. i 70. – to luksusowe modele W 111, W 112, Pagody (W 113), modele serii 107 – coupe i kabriolety, limuzyny W 114 i W 115. Z lat 80. pochodzą luksusowe modele klasy S – W 116 i W 126, a z 90. piękne kabriolety serii R 129.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoKlub Zabytkowych Mercedesów liczy ok. 160 członków, mają oni w sumie… kilkaset zabytkowych aut z gwiazdą na masce. Dzieje się tak dlatego, że każdy miłośnik zabytkowych aut (nie tylko Mercedesów) stara się stworzyć kolekcję tych modeli, które go najbardziej interesują, wywołują emocje, przypominają dawne lata. Nawet ci, którzy zarzekają się, że poprzestaną na jednym modelu, zwykle nie dotrzymują słowa. To właśnie dzięki takim pasjonatom powstają piękne kolekcje odrestaurowanych aut, które przeżywają swoją drugą młodość i są świadectwem historii marki i rozwoju samochodów.
Jest tradycją, że podczas zlotu zabytkowych Mercedesów odbywa się konkurs elegancji. Załogi występują wówczas w strojach z epoki, z której pochodzi auto. Oczywiście najbardziej spektakularnie prezentują się załogi, które przyjechały autami przedwojennymi – moda z lat 30. jest wprost stworzona na takie okazje.
Zlot zabytkowych Mercedesów – konkurs elegancji
Zloty zabytkowych aut, konkursy elegancji pozwalają – i kolekcjonerom, i publiczności – chociaż na kilka godzin przenieść się w inną epokę, zaprezentować auta, którymi zachwycano się kilkadziesiąt lat temu. Ale tylko ich właściciele wiedzą, ile godzin pracy, jak dużych wydatków wymagało odrestaurowanie tych aut, doprowadzenie ich do takiego stanu, w jakim były tuż po wyjechaniu z fabryki. Ale zachwyt publiczności, zazdrosne spojrzenia innych kolekcjonerów i ewentualnie puchar-nagroda w konkursie elegancji są w stanie wynagrodzić ten trud.
Galeria zdjęć
Mercedes 200 Cabrio, W 21 z 1934 r.
Mercedes 170 V Cabrio B, W 136 z1936 r.
Załoga Mercedesa 170 V Cabrio B
Mercedes 230 Cabrio B W 143 z 1938 r.
Mercedes 170 V Cabrio z 1936 r.
Załoga Mercedesa 230 Cabrio B
Pokaz odpalania Mercedesa 170 V Cabrio za pomocą korby
Mercedes 320 Cabrio A, W 142 z 1938 r.
Załoga Mercedesa 320 Cabrio A
Załoga Mercedesa 320 Cabrio A
Mercedes 220 Cabrio B W 187 z 1952 r.
Mercedes 170 DS, W 191 z 1952 r.
Mercedes 220 Cabrio A, W 187 z 1954 r.
Mercedes 300 Adenauer, W 186 z 1955 r.
Mercedes 300 Adenauer, W 186 z 1955 r.
Mercedes 220 S, W 180 II z 1957 r.
Mercedes 190 SL, W 121 z 1957 r.
Mercedes 220S z 1958 r. Załoga z Niemiec
Mercedes 220 S Cabrio z 1958 r.
Załoga Mercedesa 220 S Cabrio
Mercedes 190 SL z 1959 r.
Mercedes 180 C W 121 z 1961 r.
Mercedes 300 SL, R 107 z 1989 r.
Załoga Mercedesa 300 SL
Mercedes300 SE, W 126 z 1898 r.