Samochody z mocnymi silnikami nigdy nie miały łatwego życia. Część z wyprodukowanych M3 GT trafiła do sportu, częścią szybko zainteresowali się tunerzy. Spośród 356 sztuk wyprodukowanych BMW M3 GT (E36) do sprzedaży trafiło 350 aut. Ile z nich w niezmienionej formie przetrwało do dziś nie wiadomo, ale stawiamy, że niedużo.
BMW M3 GT (E36) - 300 koni pod maską
Gdy tylko znajdziemy się za kierownicą tego modelu szybko poczujemy się jak kierowca wyścigowy. Trzylitrowa rzędowa jednostka o oznaczeniu S50B30 ma krótki dolot ze swojego następcy (S50B32) i zmienione oprogramowanie, dzięki czemu osiąga 295 KM (seryjne M3 rozwijało wówczas 286 KM). Według danych fabrycznych M3 GT rozpędzało się do 100 km/h w 5,9 s (o 0,1 s szybciej niż standardowe M3). Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 323 Nm przy 3900 obr./min. Aby zmniejszyć masę pojazdu drzwi wykonano z aluminium. Kierowca może też regulować ustawienie przedniego spoilera. Przy torowym wykorzystaniu auta można również specjalnymi dystansami podnieść wysokość tylnego skrzydła.