Auto Świat Klasyki Youngtimer Corvette C6 - praw­dzi­wy i je­dy­ny spor­to­wy sa­mo­chód (z archiwum Auto Świata)

Corvette C6 - praw­dzi­wy i je­dy­ny spor­to­wy sa­mo­chód (z archiwum Auto Świata)

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Amerykańskie samochody rzadko pojawiały się na łamach „Auto Świata". Jednak po premierze Corvette C6 na salonie genewskim w marcu 2005 r. nie mogliśmy nie zaprezentować tego modelu. Oto wrażenia z pierwszej jazdy w Hiszpanii.

Corvette C6
Zobacz galerię (8)
Auto Świat
Corvette C6
  • Corvette C6 kosztowała w 2005 r. w Europie 61 450 euro
  • Corvette C6 miała niechowane reflektory, chowane stosowano w poprzednich modelach przez 43 lata (od C2, czyli od 1963 r.)
  • We­dług da­nych producen­ta zu­ży­cie ben­zy­ny w cy­klu mie­sza­nym wy­no­si śred­nio tyl­ko 11,7 l/100km

Kiedyś do­mi­no­wał prze­sąd, że Ame­ry­ka­nie, z drob­ny­mi wy­jąt­ka­mi, nie po­tra­fią kon­stru­ować sportowych sa­mo­cho­dów. Do­brzy są w wiel­kich li­mu­zy­nach i uni­wer­sal­nych te­re­nów­kach, a sportowe am­bi­cje re­ali­zu­ją w eu­ro­pej­skich Po­rsche, Fer­ra­ri lub Mer­ce­de­sach. Ale cza­sy się zmie­ni­ły i oka­zu­je się, że i w seg­men­cie co­upé jan­ke­si ma­ją co­raz wię­cej do za­ofe­ro­wa­nia. Szó­sta ge­ne­ra­cja Co­rvet­te po­ka­zu­je, że idą w do­brym kie­run­ku. Wię­cej, na­bra­li już ta­kiej pew­no­ści sie­bie, że C6 określa­ją ja­ko true and on­ly spor­t­scar – praw­dzi­wy i je­dy­ny spor­to­wy sa­mo­chód.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
RD
Powiązane tematy: