Od Golfa zaczęła się historia hothatchy, ale także VW zapoczątkował erę kabrioletów z pałąkiem. W 1979 roku Karmann zaprezentował VW Golfa I Cabrio wyposażonego w pałąk. Zmobilizowało to pozostałych producentów samochodów do wprowadzenia podobnych aut na rynek. Zaraz po Volkswagenie swoje kabriolety zaprezentowali: Ford, Peugeot, oraz Kadett. Do nich dołączyły także inne marki Fiat z modelem Ritmo, Rover z modelem 214/216 oraz Talbot Samba.

Cztery kabriolety z lat 80-tych

Każdy liczący się producent samochodów miał swoje kabrio z pałąkiem, ale nikt nie dorównał pod względem sprzedaży VW. Dziś patrząc z perspektywy czasu, VW nie miał w sobie nic nadzwyczajnego. Peugeot miał drapieżniejszy charakter, Opel był mocniejszy, a Ford tańszy.Jeśli chodzi o komfort Golfowi musimy przyznać palmę pierwszeństwa. Volkswagen manajwygodniejsze fotele oraz najbardziej komfortowe zawieszenie. Z Golfem może konkurować jedynie Peugeot. 205 CTI posiada świetny silnik o sportowym charakterze. Do tego stylistyka, która nas bardziej przekonuje. Co nam zaoferują pozostali konkurenci? Osoby potrzebujące dużego bagażnika i przestrzeni dla pasażerów powinni wybrać Opla, który dodatkowo może urzec obłym kształtem karoserii i deska rozdzielczą Digital.Ford wyróżnia się sztywnym zawieszeniem oraz głośną pracą silnika. Ten model ma w sobie urok i tego nie da się mu odmówić. Tym niemniej ciężko jest uwierzyć w to, że Escort i Golf zostały zaprojektowane przez Karmanna. Escort także pod względem osiągów jest w ścisłej czołówce ponad 100 konny silnik pozwala osiągnąć 100 km/h w 10,3 sekundy. Z naszej czwórki jedynie Peugeot oferuje lepsze osiągi sprint do setki zajmuje mu 9,7 sekundy.

Cztery kabriolety z lat 80-tych