Auto Świat Klasyki Youngtimer Ferrari 599 GTB Fiorano - z Archiwum Auto Świata

Ferrari 599 GTB Fiorano - z Archiwum Auto Świata

Ferrari 599 GTB Fiorano opisaliśmy w marcu 2006 roku, tuż po światowej premierze tego bolidu na salonie genewskim. Na stoisko Ferrari w Genewie ściągały tłumy, aby obejrzeć z bliska auto, które imponowało i sylwetką, i osiągami. 6-litrowy silnik V12 rozwijał moc 620 KM i pozwalał rozpędzić ten pocisk na kołach do 330 km/h.

Ferrari 599 GTB Fiorano
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Ferrari 599 GTB Fiorano

Ferrari 599 GTB Fiorano produkowano w latach 2006-2012. Nowe kosztowało ok. 200 tys. euro. Dziś jest poszukiwanym youngtimerem, egzemplarze w dobrym stanie i. niewielkimi przebiegami kosztują 150-170 tys. euro. Ciekawostka – w Polsce w jednym egzemplarzu Ferrari 599 GTB Fiorano założono... instalację gazową. Dzięki tej przeróbce auto spalało w mieście zamiast 32 l/100 km benzyny „tylko" 28 l LPG/100 km. Polak potrafi!

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Oto tekst o Ferrari 599 GTB Fiorano z „Auto Świata" z 13 marca 2006 r.

Na listę najbardziej pożądanych samochodów świata Ferrari wprowadza swój kolejny model. Fiorano 599 GTB, następca wspaniałego Maranello 575M, zachwyca każdym detalem i imponuje sportowymi umiejętnościami. Do 100 km/h rozpędza się w 3,7 s i bez problemu może osiągać prędkość 330 km/h.

Ferrari 599 GTB Fiorano – symbolika

Nazwa modelu ma pewną symbolikę: Fiorano – od toru testowego, na którym badane są osiągi samochodów Ferrari, GTB – od Gran Turismo Berlinetta – najsłynniejszej berlinetty stworzonej przez firmę i wreszcie 599 – od pojemności silnika (podzielonej przez 10). Wybrano ją dla podkreślenia cech, jakie Fiorano sobą reprezentuje. Cech, które czynią model jednym z najlepszych, sportowych samochodów świata.

Za wygląd Fiorano odpowiedzialni są styliści Pininfariny. Znajdziemy tu zatem typową dla nich elegancję subtelnie połączoną z agresywnym, sportowym charakterem auta. Długi przód z profilowaną pokrywą silnika, 19 i 20-calowe alufelgi, muskularne, tylne nadkola i jeden z najzgrabniejszych „tyłków” (samochodowych) na świecie z charakterystycznymi, okrągłymi światłami i 4 chromowanymi wylotami rur wydechowych gwarantują doznania estetyczne na najwyższym poziomie.

Ferrari 599 GTB Fiorano – dla 2 osób

Podobnie jest w komfortowym, dwumiejscowym wnętrzu. Tu uwagę zwracają fantastycznie profilowane, sportowe fotele, brak dźwigni zmiany biegów w konsoli środkowej, duży monitor przy zegarach w kokpicie oraz kierownica, w której umieszczono przyciski uruchamiania silnika i wyboru charakterystyki układu jezdnego oraz manetki sterujące skrzynią biegów.

Chociaż sam fakt posiadania takiego auta wyróżnia właściciela i nie pozwala na bycie anonimowym, producent proponuje jego dodatkową indywidualizację w zakresie m.in. wyglądu i wyposażenia.

Ferrari 599 Fiorano – czysta, żywa moc 620 KM

Pod maskę 599 GTB trafił 12-cylindrowy, widlasty silnik o pojemności 5999 ccm osiągający moc 620 KM i moment obrotowy 608 Nm. Maksymalna prędkość obrotowa jednostki sięga 8400 obr./min! Taka dawka mocy dostarczy mnóstwo przyjemności podczas jazdy. Fiorano do „setki” potrafi przyspieszać w 3,7 s, a 200 km/h osiągać już po 11 s! Wrażenia piorunujące, tym bardziej, że bez większych problemów auto może jechać ponad 330 km/h!

Źródłem dodatkowej satysfakcji będzie rasowe brzmienie silnika w każdym zakresie obrotów. Nad uzyskaniem odpowiedniego odgłosu konstruktorzy Ferrari pracowali już w fazie projektowej auta, a doskonałym źródłem inspiracji dla nich był legendarny model Enzo.

Do przeniesienia napędu nowe Ferrari wykorzystuje udoskonaloną przekładnię pochodzącą z bolidów firmy startujących w F1. Skrzynia F1-SupeFast pracuje w trybie manualnym (Launch Control) lub w pełni automatycznym, a na zmianę przełożenia potrzebuje zaledwie 100 ms (0,1 s).

Do ognistego temperamentu układu napędowego dopasowano charakterystykę układu jezdnego. Jego zaawansowana konstrukcja da kierowcy stałą kontrolę nad pojazdem i będzie źródłem czystej przyjemności z jazdy. Wyczynowe popisy umożliwi niezależne zawieszenie z amortyzatorami regulowanymi polem magnetycznym (układ Megnetorheological Suspension Control) i system F1Trac, który stale monitoruje prędkość przednich i tylnych kół oraz pracę zawieszenia, dostosowując je do warunków drogowych.

Auto produkowane będzie w fabryce w Maranello we Włoszech. Pierwsze egzemplarze trafią o klientów latem 2007 roku. Cena ok. 200 tys. euro.

Ferrari 599 GTB Fiorano – dane techniczne

SilnikBenzynowy, V12
Pojemność5999 ccm
Moc maks.620 KM
Maks. moment obrotowy608 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h3,7 s
Prędkość maks.330 km/h
Zużycie paliwa śr.21,3 l/100 km
Wymiary (dł./szer.wys.)4665/1962/1336 mm
Opony (przód/tył)245/40 R 19/ 305/35 R 20
Masa własna1690 kg
RD
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków