Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat z archiwum auto świata

z archiwum auto świata

Dwie Nexie w teście długodystansowym. Co były warte kompakty Daewoo?

Dwie Nexie w teście długodystansowym. Co były warte kompakty Daewoo?

Kiedy w lutym 1997 r. rozpoczęliśmy test długodystansowy dwóch Daewoo Nexii w odmianie sedan i hatchback towarzyszyło mu ogromne zainteresowanie. Nexia była nowością na polskim rynku, model był w sprzedaży od maja 1995 r., a od listopada montowano go w fabryce w Lublinie, nie był więc obłożony cłem i jego cena była atrakcyjna. W porównaniu np. z Polonezem Nexia była autem wręcz luksusowym – w topowych wersjach (a takie właśnie testowaliśmy) w wyposażeniu był ABS, airbag kierowcy, elektryczne sterowanie szyb, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, obrotomierz, lakier metalik.

Daewoo Lanos kontra Daewoo-FSO Polonez - z archiwum Auto Świata

Daewoo Lanos kontra Daewoo-FSO Polonez - z archiwum Auto Świata

Test-porównanie z "Auto Świata" nr 14 z 2003 roku. W szran­ki sta­ją Po­lo­nez Ca­ro Plus i La­nos – au­ta róż­ni prze­paść kon­struk­cyj­na i war­tość ryn­ko­wa. Czy Po­lo­ne­zo­wi, który pod opie­ką Da­ewoo przeszedł spo­rą mo­der­ni­za­cje, uda się pod­jąć rów­ną wal­kę z La­no­sem? Je­go głów­nym atu­tem była atrak­cyj­na ce­na za­ku­pu.

Motoryzacja w Polsce ćwierć wieku temu. Cofamy się do lutego 1998 r.

Motoryzacja w Polsce ćwierć wieku temu. Cofamy się do lutego 1998 r.

Jak wyglądała polska motoryzacja A.D. 1998, czyli ćwierć wieku temu? Jakimi samochodami jeździliśmy, jakie modele najchętniej kupowaliśmy, ile kosztowało paliwo, jakie były przepisy. Oto ciekawe fakty z lutego 1998 r.

Skoda Favorit kontra Łada Samara (z archiwum Auto Świata)

Skoda Favorit kontra Łada Samara (z archiwum Auto Świata)

To porównanie i opis samochodów używanych ukazało się w 2003 roku w "Auto Świecie" nr 4. Po latach przypominamy tekst o Skodzie Favorit i Ładzie Samarze, które już niemal całkowicie zniknęły z polskich dróg.

Tańczący z Roverem. Test Poloneza Atu 1.4i 16V z naszego archiwum

Tańczący z Roverem. Test Poloneza Atu 1.4i 16V z naszego archiwum

W 1997 r. Polonez miał już 19 lat i był – mówiąc szczerze – autem bardzo leciwym i przestarzałym. Próbą uatrakcyjnienia staruszka była wersja Atu, czyli sedan. Ale kanciaste kształty z poprzedniej epoki stylistycznej pozostały, więc atrakcyjność Poloneza była dyskusyjna, tym bardziej że bagażnik sedana miał zaledwie 300 l pojemności. Dopiero nawiązanie współpracy z brytyjskim Roverem i wprowadzenie pod maskę Poloneza nowoczesnego silnika 1.4i 16V pozwoliło reanimować staruszka.

Daewoo Leganza, czyli luksus z lat 90. - z archiwum Auto Świata

Daewoo Leganza, czyli luksus z lat 90. - z archiwum Auto Świata

W drugiej połowie lat 90. Daewoo Leganza była jedyną luksusową limuzyną klasy średniej wyższej dostępną w Polsce za rozsądne pieniądze – znacznie mniejsze niż trzeba było wyłożyć za zachodnie odpowiedniki. Oczywiście prestiż "koreańczyka" był znacznie mniejszy, ale za to kierowca dostawał duży, wygodny i bardzo bogato wyposażony samochód. Leganzę zaprojektowano we Włoszech, w firmie Italdesign Giorgio Giugiaro.

Z kałaszem na CPN – przypominamy napady na stacje benzynowe

Z kałaszem na CPN – przypominamy napady na stacje benzynowe

Takim sensacyjnym tytułem opatrzyliśmy reportaż o napadach rabunkowych na stacje paliw zamieszczony w "Auto Świecie" z 20 września 1995 r.

FSO Polonez kontra VW Golf II - bestsellery lat 90. (z archiwum Auto Świata)

FSO Polonez kontra VW Golf II - bestsellery lat 90. (z archiwum Auto Świata)

W marcu 2005 roku, a więc 15 lat temu, zamieściliśmy na łamach "Auto Świata" bardzo ciekawe porównanie dwóch ówczesnych bestsellerów polskiego rynku motoryzacyjnego: Poloneza Caro Plus oraz Volkswagena Golfa II. Tekst wzbudził wielkie zainteresowanie, przypominamy go teraz, pamiętając, że oba auta to już youngtimery.

Fiat 125p był chętniej wybierany od nowocześniejszego Poloneza

Fiat 125p był chętniej wybierany od nowocześniejszego Poloneza

W jednym z pierwszych numerów "Auto Świata" sprawdziliśmy, czy warto kupić używanego Fiata 125p. Jak się okazało ponad 20 lat temu, na samochodowych giełdach cieszył się on dużym zainteresowaniem. Klienci wybierali właśnie Fiata 125p zamiast nowocześniejszego Poloneza.

Fiat Seicento 1.1 w teście 20 tys. km (z archiwum Auto Świata)

Fiat Seicento 1.1 w teście 20 tys. km (z archiwum Auto Świata)

Fiata Se­icen­to redaktorzy testujący "Auto Świata" wzięli pod lupę w 2003 r. Nie­za­wod­ność au­ta spraw­dzali na dy­stan­sie 20 tys. km. Przypominamy wyniki tego testu sprzed 18 lat.

Kosztowało majątek i było marzeniem polskich kierowców

Kosztowało majątek i było marzeniem polskich kierowców

Audi jako trzecia firma dołączyła do niemieckich producentów aut premium – po Mercedesie i BMW. Modele z lat 60. i 70. były udane, ale niczym szczególnym się nie wyróżniały, podobne produkowały Ford czy Opel. Dopiero w latach 80. pojawiły się takie modele jak: Quattro, 100 i 200 (C3), 80/90 (B3) oraz V8. Szczególnie udany był model 80, oferowany w kilkunastu wersjach w latach 1986-91. Tu już można mówić o segmencie premium.

Jak szukaliśmy atutów w Polonezie Atu Plus

Jak szukaliśmy atutów w Polonezie Atu Plus

Dziewiętnaście lat to może mieć narzeczona, ale nie samochód. Wtedy będzie atrakcyjna i pożądana. Polonez w 1997 r. był produkowany w FSO już od 19 lat i nie był ani atrakcyjny, ani pożądany. Model Atu Plus był próbą jego odmłodzenia. Mówiąc złośliwie – przypominał trochę próbę... pudrowania trupa.

Daewoo Tico wygrywało z Fiatem Cinquecento. To był kandydat na polskie auto rodzinne lat 90.

Daewoo Tico wygrywało z Fiatem Cinquecento. To był kandydat na polskie auto rodzinne lat 90.

Pamiętacie Daewoo Tico – malutkie miejskie auto mierzące tylko 3,34 metra? Jeśli tak, jesteście dojrzałymi czytelnikami "Auto Świata" i wiecie, jak wyglądała polska motoryzacja lat 90. Jeśli nie, warto przeczytać test Tico, bo ten model sporo namieszał w drugiej połowie lat 90., był nawet traktowany jako... auto rodzinne.

Maluch "Wadera", czyli kabriolet – z archiwum "Auto Świata"

Maluch "Wadera", czyli kabriolet – z archiwum "Auto Świata"

Przeróbek Malucha, czyli Fiata 126p, było wiele, ale do najtrudniejszych z technicznego punktu widzenia było zbudowanie kabrioletu. Należało bowiem wzmocnić karoserię nie tylko po bokach, lecz także w podłodze, aby – pozbawiona metalowego dachu – nie załamała się podczas jazdy. Ta sztuka udała się zapaleńcom z Mikołowa na południu Polski. Malucha w wersji kabriolet opisaliśmy w "Auto Świecie" w styczniu 1997 r. Oto ten artykuł.

Przypominamy wydanie "Auto Świata" z 1997 r. Jednym z tematów okładkowych były nowości Daewoo

Przypominamy wydanie "Auto Świata" z 1997 r. Jednym z tematów okładkowych były nowości Daewoo

Numer 28 "Auto Świata" z 1997 r. liczył 48 stron i kosztował 1,80 zł. Jednym z głównych, okładkowych materiałów był test trzech nowych modeli Daewoo: Lanosa, Nubiry i Leganzy.

Ford Puma kontra Opel Tigra: szalone lata 90. - z archiwum Auto Świata

Ford Puma kontra Opel Tigra: szalone lata 90. - z archiwum Auto Świata

Małe coupé Forda i Opla o sportowej charakterystyce mają nie tylko podobnie drapieżne nazwy, lecz także wiele innych cech wspólnych. Wynika to bezpośrednio z ich rodowodów. Oba skonstruowane zostały na bazie małych aut miejskich.

Daewoo Nubira – żwawa, pakowna i tania | z archiwum Auto Świata

Daewoo Nubira – żwawa, pakowna i tania | z archiwum Auto Świata

Daewoo Nubirę przedstawiliśmy w dziale Używane "Auto Świata" w lutym 2006 roku. Model ten był dobrze znany na polskim rynku, bo Daewoo montowało Nubirę w warszawskiej FSO w latach 1998-2003 (powstało nieco ponad 35 tys. sztuk).

Spełniał marzenia o sportowym aucie wielu młodych kierowców. Był konkurentem VW Golfa GTI

Spełniał marzenia o sportowym aucie wielu młodych kierowców. Był konkurentem VW Golfa GTI

Jeśli ktoś w latach 90. był szczęśliwym posiadaczem Opla Kadetta E w wersji GSi z silnikiem 2.0/150 KM mógł liczyć na zazdrosne spojrzenia innych kierowców i względy pań, które doceniały sportowe walory tego modelu.

39 pytań i odpowiedzi na temat motoryzacji

39 pytań i odpowiedzi na temat motoryzacji

Chcesz zabłysnąć w towarzystwie znajomością tajemnic motoryzacji? Poznaj odpowiedzi na pozornie łatwe pytania, na które jednak nie każdy zna odpowiedź. Oto quiz motoryzacyjny, jaki zamieściliśmy w "Auto Świecie" we wrześniu 2006 r. Jest aktualny do dziś. W galerii poznasz pytania i odpowiedzi. Zapraszamy do zabawy!

Mercedes SLK – krótka srebrna strzała – z archiwum "Auto Świata"

Mercedes SLK – krótka srebrna strzała – z archiwum "Auto Świata"

Kiedy w kwietniu 1996 r. Mercedes SLK pojawił się na salonie w Turynie, zaskoczenie było wielkie – był to najmniejszy model ze Stuttgartu. Skrót SLK odczytywano jako Sportlich (sportowy), Leicht (lekki) oraz Kurz (krótki). Twórcą nowego auta był słynny stylista Bruno Sacco, twórca wielu modeli Mercedesa, m.in. 190 E, klasy S W126 i W 140, roadstera R 129, klas C, E oraz A. Zaskoczenie szybko przerodziło się w podziw, szczególnie po tym, kiedy pojawiły się pełne zachwytów pierwsze testy SLK.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech