Auto Świat Klasyki Youngtimer Mercedes SLK – krótka srebrna strzała – z archiwum "Auto Świata"

Mercedes SLK – krótka srebrna strzała – z archiwum "Auto Świata"

Kiedy w kwietniu 1996 r. Mercedes SLK pojawił się na salonie w Turynie, zaskoczenie było wielkie – był to najmniejszy model ze Stuttgartu. Skrót SLK odczytywano jako Sportlich (sportowy), Leicht (lekki) oraz Kurz (krótki). Twórcą nowego auta był słynny stylista Bruno Sacco, twórca wielu modeli Mercedesa, m.in. 190 E, klasy S W126 i W 140, roadstera R 129, klas C, E oraz A. Zaskoczenie szybko przerodziło się w podziw, szczególnie po tym, kiedy pojawiły się pełne zachwytów pierwsze testy SLK.

Mercedes SLK 230 Kompressor
Zobacz galerię (10)
Auto Bild Klassik / Auto Bild
Mercedes SLK 230 Kompressor
  • Pod maską SLK znajdziemy cztero- lub sześciocylindrowe silniki, które pozwalały rozpędzić się do ponad 200 km/h
  • W topowej wersji AMG SLK pierwszej generacji dysponował mocą 354 KM
  • Składany elektrohydrauliczne metalowy dach można złożyć lub rozłożyć w 25 s
  • Mercedes SLK to bardzo dobry, jeszcze niedrogi, kandydat na klasyka. Warto w niego zainwestować

Nowy Mercedes miał niespełna 4 metry długości, był więc o pół metra krótszy od swojego starszego brata – modelu SL (R 129). Pod maską miał jednak mocne silniki – już w podstawowej wersji 200 napędzał go silnik 2-litrowy o mocy 126 KM, który pozwalał rozpędzić się do „setki" w czasie ok. 10 s i osiągnąć prędkość ponad 200 km/h (206 km/h). Mercedes SLK miał składany metalowy dach (rozkładany w 25 sekund), co zwiększało użyteczność auta także zimą.

RD