Logo

Mercedes SLK – krótka srebrna strzała – z archiwum "Auto Świata"

  • Pod maską SLK znajdziemy cztero- lub sześciocylindrowe silniki, które pozwalały rozpędzić się do ponad 200 km/h
  • W topowej wersji AMG SLK pierwszej generacji dysponował mocą 354 KM
  • Składany elektrohydrauliczne metalowy dach można złożyć lub rozłożyć w 25 s
  • Mercedes SLK to bardzo dobry, jeszcze niedrogi, kandydat na klasyka. Warto w niego zainwestować
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Nowy Mercedes miał niespełna 4 metry długości, był więc o pół metra krótszy od swojego starszego brata – modelu SL (R 129). Pod maską miał jednak mocne silniki – już w podstawowej wersji 200 napędzał go silnik 2-litrowy o mocy 126 KM, który pozwalał rozpędzić się do „setki" w czasie ok. 10 s i osiągnąć prędkość ponad 200 km/h (206 km/h). Mercedes SLK miał składany metalowy dach (rozkładany w 25 sekund), co zwiększało użyteczność auta także zimą.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu