Auto jest ósmym egzemplarzem z dziewięciu wyprodukowanych w 1956 r. Ma silnik 2953 ccm o mocy 225 KM, z trzema gaźnikami Webera.
Od początku brało udział w wyścigach w Europie, a po zmianie właściciela – w USA. W 1957 r. zwyciężyło w Targa Florio, a w 1959 r. wygrało klasę GT w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.
W 1959 roku Ferrari 250 GT trafiło do USA, tam też przeszło renowację. W 2003 roku w konkursie elegancji w Peeble Beach w Kalifornii zajęło 2. miejsce w swojej klasie.
W latach 2012 i 2013 Ferrari 250 GT starowało w Mille Miglia. Na wysoką cenę Ferrari wpłynęła nie tylko udokumentowana historia i starty w najbardziej prestiżowych imprezach. Auto ma także oryginalne dokomenty zakupu, książkę obsługi i komplet kluczy.
Ponad 8 milionów dolarów za Ferrari to suma olbrzymia, ale nie największa, jaką zapłacono za model tej marki. W sierpniu 2014 r. dom aukcyjny Bonhams sprzedał Ferrari 250 GTO Berlinetta za 28 115 458 dolarów, czyli za ok. 80 milionów złotych!
Moda, a właściciwe szaleństwo cenowe w przypadku zabytkowych, rzadkich modeli Ferrari jest tak wielkie, że specjaliści z domów aukcyjnych przewidują, iż w najbliższym czasie przekroczona zostanie bariera 50 mln. dolarów (ok. 160 mln. złotych).
Galeria zdjęć
Ferrari 250 GT za 26 mln złotych
Ferrari 250 GT za 26 mln złotych
Ferrari 250 GT za 26 mln złotych
Ferrari 250 GT za 26 mln złotych
Ferrari 250 GT za 26 mln złotych
Oryginalne narzędzia. Młotek służy do... odkręcania nakrętki centralnej koła
Silnik 3-litrowy o mocy 225 KM. Trzy gaźniki Webera
Historyczne zdjęcie Ferrari z wyścigu Lyon-Charbonnieres w 1958 roku