Auto jest ósmym egzemplarzem z dziewięciu wyprodukowanych w 1956 r. Ma silnik 2953 ccm o mocy 225 KM, z trzema gaźnikami Webera.
Od początku brało udział w wyścigach w Europie, a po zmianie właściciela – w USA. W 1957 r. zwyciężyło w Targa Florio, a w 1959 r. wygrało klasę GT w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.
W 1959 roku Ferrari 250 GT trafiło do USA, tam też przeszło renowację. W 2003 roku w konkursie elegancji w Peeble Beach w Kalifornii zajęło 2. miejsce w swojej klasie.
W latach 2012 i 2013 Ferrari 250 GT starowało w Mille Miglia. Na wysoką cenę Ferrari wpłynęła nie tylko udokumentowana historia i starty w najbardziej prestiżowych imprezach. Auto ma także oryginalne dokomenty zakupu, książkę obsługi i komplet kluczy.
Ponad 8 milionów dolarów za Ferrari to suma olbrzymia, ale nie największa, jaką zapłacono za model tej marki. W sierpniu 2014 r. dom aukcyjny Bonhams sprzedał Ferrari 250 GTO Berlinetta za 28 115 458 dolarów, czyli za ok. 80 milionów złotych!
Moda, a właściciwe szaleństwo cenowe w przypadku zabytkowych, rzadkich modeli Ferrari jest tak wielkie, że specjaliści z domów aukcyjnych przewidują, iż w najbliższym czasie przekroczona zostanie bariera 50 mln. dolarów (ok. 160 mln. złotych).
Ferrari 250 GT za 26 mln złotych
Ferrari 250 GT za 26 mln złotych