Auto Świat Klasyki Youngtimer Fiat Cinquecento Sporting - ten samochód z Polski był hitem

Fiat Cinquecento Sporting - ten samochód z Polski był hitem

Prawie 5 lat po rozpoczęciu produkcji Fiata Cinquecento w ofercie pojawiła się wersja Sporting. I choć pod maską znajdował się zaledwie 55-konny silnik, dzięki lekkiemu nadwoziu auto było dynamiczne i... bardzo pożądane.

Fiat Cinquecento Sporting - ten samochód z Polski był hitem
Zobacz galerię (22)
Auto Świat / Adam Mikuła
Fiat Cinquecento Sporting - ten samochód z Polski był hitem
  • Od października 1994 roku pod maskę Fiata Cinquecento zaczęła trafiać nowoczesna jednostka Fire o pojemności 1,1 litra i mocy 54 KM
  • Konstrukcyjnie Fiat Cinquecento było bardzo udanym autem i – może z wyjątkiem silników 700 i 900 – nowoczesnym, więc mimo upływu lat samochód nadal świetnie nadaje się do jazdy na co dzień
  • Ponieważ w kraju pozostało niewiele Sportingów, radzimy bacznie przyglądać się ofertom zagranicznym, bo czasem sprzedawane w Niemczech czy Austrii auta są w śmiesznych cenach

Pojawienie się w Polsce nowoczesnego małolitrażowego auta takiego jak Fiat Cinquecento było wyczekiwane od lat. Z całym szacunkiem dla Fiata 126p, który dziś jest autem kultowym – nie był to samochód, którym bezproblemowo mogła jeździć rodzina, choć często tak właśnie bywało, i to wcale nie na krótkich trasach. Pewne nadzieje budził opracowywany w FSM rodzimy Beskid. Nie czas i miejsce na to, żeby rozwikłać, dlaczego nie udało się wprowadzić go do produkcji, faktem jest, że we wrześniu 1987 roku FSM podpisała umowę z Fiatem na wytwarzanie nowego samochodu o wewnętrznym oznaczeniu "X1/79", czyli właśnie Fiata Cinquecento.