- Defender był wytwarzany od 1948 do 2016 roku.
- Łącznie wyprodukowano ponad 2 mln egzemplarzy.
Następca Land Rovera Defendera to nowoczesny samochód terenowy, ale dla wielu fanów klasycznego modelu to nic więcej jak SUV, który bardziej nadaje się do jazdy po mieście niż do prawdziwych wypraw w nieznane. Na szczęście kultowy poprzednik jako auto używane jest nadal popularny, choć jego ceny są dość wysokie. W przypadku aut z ostatnich lat produkcji można się zdziwić, jak niewiele straciły one na wartości w stosunku do ceny początkowej.
Dobrym przykładem jest prezentowany na zdjęciach Defender 110 TD4 FAP E, który znajduje się w ofercie niemieckiej firmy Kruell Premium Cars. Dla znawców oznaczenie modelu mówi niemalże wszystko, innym tłumaczymy: pierwsza liczba określa rozstaw osi (Defender był produkowany z rozstawem 90, 110 i 130 cali), TD4 to oznaczenie 4-cylindrowego turbodiesla, FAP to po prostu filtr cząstek stałych, a E – wersja. W 2015 roku Defender 110 Station Wagon E kosztował 34 700 euro. Auto z ogłoszenia – 110 TD4 z 2014 roku – jako samochód używany ma kosztować 33 900 euro. I to mimo przebiegu 74 100 km. Dotychczasowy właściciel nieco doposażył swojego Defendera – boczne progi, tylna drabinka, bagażnik dachowy i system audio wymagały dopłaty.