Oczywiście, platforma wyposażona była w napęd AMG. Aby pasowała do mierzącej 4,42 m długości karoserii, płytę podłogową odpowiednio skrócono. Choć pewnie za chwilę pojawią się komentarze „z teściem w garażu zrobilibyśmy to w weekend”, wszystkie prace nad autem trwały aż 5 lat.
Pod maską nowej "190-tki" znalazł się silnik 6.2 V8, pochodzący z produkcji firmowego tunera Mercedesa – AMG. Wolnossąca jednostka ma seryjnie 457 KM. Z klasy C przejęto też skrzynię biegów, hamulce oraz gwintowane zawieszenie.
Aby powstała "190-tka" AMG była odpowiednio sztywna, specjaliści z Piper Motorsport zdecydowali się na włożenie do środka nadwozia klatki bezpieczeństwa. Większy rozstaw kół w W204 wymagał również poszerzenia nadkoli i błotników, a co za tym idzie także zewnętrznych progów. Na tylnej klapie pojawiło się duży spoiler – wszystkie te elementy nawiązują do 190 E 2.5-16 Evolution II. Całkowicie zmieniono też kokpit auta.
Auto przechodzi obecnie pierwsze próby drogowe. Niestety, tuner nie podaje ani masy nowej "190-tki", ani jej osiągów.
Galeria zdjęć
1/8 Mercedes 190 E 63 AMG
1/8
Piper Motorsport / Auto Bild
2/8 Mercedes 190 E 63 AMG
2/8
Piper Motorsport / Auto Bild
3/8 Mercedes 190 E 63 AMG
3/8
Piper Motorsport / Auto Bild
4/8 Mercedes 190 E 63 AMG
4/8
Piper Motorsport / Auto Bild
5/8 Mercedes 190 E 63 AMG
5/8
Piper Motorsport / Auto Bild
6/8 Mercedes 190 E 63 AMG
6/8
Piper Motorsport / Auto Bild
7/8 Mercedes 190 E 63 AMG
7/8
Piper Motorsport / Auto Bild
8/8 Mercedes 190 E 63 AMG
8/8
Piper Motorsport / Auto Bild
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.