Mercedes 124 należy do samochodów, które do dzisiaj są cenione za trwałość oraz bezawaryjną eksploatację. Stylistykę pojazdu opracowali Joseph Gallitzendofer oraz Peter Pfeiffer, a ich prace nadzorował ówczesny szef projektantów Bruno Sacco. W efekcie powstało auto, którego nadwozie w zależności od wersji miało współczynnik oporu powietrza CX-0,29-0,30.

{ "uuid": "bd2bc4a4-4d3e-5f68-b844-af866462c839", "caption": "Mercedes W124", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Yzc7MDA_/04890e91f239d76df1ed19c61cc62539.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d", "name": "Auto Bild", "idref": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d" } ], "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "adc78632-0c67-5389-ad2e-ef492d3c5e96", "idref": "adc78632-0c67-5389-ad2e-ef492d3c5e96" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "04890e91f239d76df1ed19c61cc62539", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 1334, "width": 2000, "bytes": 550669 }, "_gql": { "description": null, "url": null, "caption": { "main": "Mercedes W124" }, "source": { "uuid": "94628128-6b7e-5d22-97e7-72d49598851b", "name": "Auto Bild" }, "authors": [], "license": { "name": "Auto Świat / materiały Auto Bild", "uuid": "adc78632-0c67-5389-ad2e-ef492d3c5e96", "note": null }, "topics": [ { "uuid": "bd7fcd8b-0b3d-5f8e-a826-bb76baac9a42", "name": "Klasyki", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "7da2eefc-c3c4-582e-8726-dbc1fb0eb155", "name": "Mercedes", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "eaa5b922-1714-533a-95b6-adb990e068e6", "name": "Mercedes W124", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "bd726deb-5f72-5f78-a458-11ed143ec17c", "name": "Youngtimer", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "649e9db4-3424-54cb-9d38-f49b6666d170", "name": "Auto Świat / Klasyki", "taxonomy": { "name": null, "code": null } } ], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Mercedes W124
Mercedes W124

W niecały w rok po debiucie serii 124 (wrzesień 1985 r.) zadebiutowało kombi, którego bagażnik miał imponującą pojemność 530-2175 l. W standardzie tej odmiany instalowano z tyłu hydropneumatyczne zawieszenie. Dzięki niemu nawet przy pełnym załadowaniu kufra karoseria nie obniża się. Trzeba jednak pamiętać, że samochód z takim układem jezdnym ma nieco sztywniejsze nastawy w porównaniu z limuzyną.

Na kolejną wersję nadwoziową trzeba było czekać do wiosny 1987 roku, gdy pojawiło się coupe. Charakterystyczną cechą nadwozia o sportowym image'u był brak środkowego słupka oraz drzwi bez ramek.

W ofercie Mercedesa W124 nie zabrakło również przedłużonej 6-drzwiowej limuzyny (od 1989 roku). Dodatkową przestrzeń we wnętrzu uzyskano dzięki zwiększeniu rozstawu osi o 80 cm (do 360 cm). Przedłużeniem samochodu zajęła się firma Binz.

Ostatnią odmianą nadwoziową było cabrio, które zadebiutowało we wrześniu 1991 roku. W porównaniu z innymi odmianami nadwoziowymi w odkrytym 124 przeprojektowano około 1000 części, a wszystko po to by uzyskać odpowiednią sztywność karoserii. Ponieważ nie było już twardego dachu, który ważył 28 kg trzeba było wzmocnić konstrukcję, a to spowodowało, że zastosowano dodatkowo aż 130 kg stali. Naturalnie nie zapomniano o bezpieczeństwie pasażerów i aby chronić ich w razie dachowania zastosowano pałąki przeciwkapotażowe, które można było wysuwać za pomocą przycisku – wówczas pełniły funkcję zagłówków, a w razie konieczności pałąki wyskakiwały automatycznie w ciągu 0,3 s.

{ "uuid": "bd79fbbc-1b29-500a-8487-144a5e65bb8e", "caption": "Mercedes W124", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Y2Y7MDA_/0987a6502c8c8339a76b3dae8a87c594.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d", "name": "Auto Bild", "idref": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d" } ], "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "adc78632-0c67-5389-ad2e-ef492d3c5e96", "idref": "adc78632-0c67-5389-ad2e-ef492d3c5e96" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "0987a6502c8c8339a76b3dae8a87c594", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 1748, "width": 1692, "bytes": 1157385 }, "_gql": { "description": null, "url": null, "caption": { "main": "Mercedes W124" }, "source": { "uuid": "94628128-6b7e-5d22-97e7-72d49598851b", "name": "Auto Bild" }, "authors": [], "license": { "name": "Auto Świat / materiały Auto Bild", "uuid": "adc78632-0c67-5389-ad2e-ef492d3c5e96", "note": null }, "topics": [ { "uuid": "bd7fcd8b-0b3d-5f8e-a826-bb76baac9a42", "name": "Klasyki", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "7da2eefc-c3c4-582e-8726-dbc1fb0eb155", "name": "Mercedes", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "eaa5b922-1714-533a-95b6-adb990e068e6", "name": "Mercedes W124", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "bd726deb-5f72-5f78-a458-11ed143ec17c", "name": "Youngtimer", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "649e9db4-3424-54cb-9d38-f49b6666d170", "name": "Auto Świat / Klasyki", "taxonomy": { "name": null, "code": null } } ], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Mercedes W124
Mercedes W124

Samochód mógł mieć napęd na tył lub 4x4 (4MATIC), skrzynie manualne lub automatyczne, silniki Diesla lub benzynowe cztero-, pięcio-, sześcio- lub ośmiocyliondrowe. Dzięki temu pojazd wybierały zarówno rodziny, taksówkarze jak i fani szybkich limuzyn. Do tych ostatnich modeli należały z pewnością wersje: opracowana wspólnie z Porsche i produkowana w Zuffenhausen 500-ka (326 KM) – można ją było rozpoznać po charakterystycznych poszerzonych przednich nadkolach czy E60 AMG (381 KM) – najmocniejszy model w gamie Mercedesa W124 oraz E36 AMG (272 KM).

Model 124 doczekał się dwóch modyfikacji. Pierwszą przeprowadzono w 1989 roku, a modele poliftingowe można rozpoznać dzięki szerokiej listwie z boku (element wcześniej zastosowano w coupe). Drugi lifting miał miejsce w 1993 roku. To wtedy wprowadzono nowe nazewnictwo i samochód zaczęto określać mianem klasa E. Poza tym nieco inaczej wyglądał przód pojazdu i wykończenie wnętrza.

Łącznie wyprodukowano 2 737 680 sztuk Mercedesa W 124. W tym: 2 213 167 limuzyn, 340 503 kombi, 141 498 coupe, 33 952 kabrioletów oraz 2342 auta w przedłużonej wersji. Produkcję sedana zakończono w sierpniu 1995 roku, kombi powstawało do 1996 roku, a najdłużej z taśm zjeżdżał kabriolet – do 1997 roku.