Włoski klasyk charakteryzuje się piękną linią nadwozia, autorstwa słynnego studia Pininfarina, wyróżniającą się charakterystycznymi wlotami powietrza po bokach i wysuwanymi reflektorami z przodu, które były krzykiem mody na przełomie lat 80. i 90. minionego wieku. Model 348 szybko zyskał przydomek „mała Testarossa”. Od czerwonego Ferrari w takiej kondycji nie można oderwać wzroku.
Projekt całkowitej renowacji samochodu został zrealizowany rękamim ojca i syna - Andrzeja i Piotra Dziurki, właścicieli firmy ALDA Motorsport. Wszystko zaczęło się od dokładnego rozłożenia samochodu na czynniki pierwsze oraz przeprowadzeniu selekcji wymontowanych części – dzięki temu udało się pozostawić jak największą ilość elementów w stanie oryginalnym lub nienaruszonym.
Sam proces renowacji rozpoczął się od usunięcia starych powłok lakierniczych z karoserii i zabezpieczeniu jej odpowiednimi podkładami. Następnie przyszedł czas na lakierowanie. Elementy mechaniczne również poddano wielu procesom: czyszczenia, mycia, szlifowania, piaskowania, polerowania i odnawiania powłok lakierniczych, galwanicznych, chromowanych. Wnętrze pojazdu zostało całkowicie odnowione.
Nazwa Ferrari 348 pochodzi od silnika zastosowanego w tym modelu. Liczba „34” oznacza pojemność 3,4 litra, a „8” - liczbę cylindrów. Silnik V8 generuje moc 300 KM i współpracuje z nietypową skrzynią biegów, umieszczoną poprzecznie tuz za nim. Pięciostopniowy manual ma biegi przesunięte o jeden w standardowym układzie H. Umieszczenie „dwójki” i „trójki” w linii prostej miało na celu skrócenie czasu zmiany najczęściej używanych biegów.
Ferrari 348 nr 004 jest obecnie w znakomitym stanie, tak jak trzy wcześniejsze egzemplarze, znajdujące się w muzeach Ferrari.