Historia tego niesamowitego auta zaczyna się od modelu 356 America Roadster, ekskluzywnego sportowego roadstera opracowanego specjalnie na rynek amerykański i zbudowanego ręcznie w Erich Heuer Karosseriefabrik w Ullersricht w pobliżu Weiden in der Oberpfalz w Niemczech. Miał on lekkie nadwozie (ważył o 160 kg mniej niż 356 Coupe), kubełkowe fotele, dokładane boczne szyby oraz czterocylindrowy silnik bokser o mocy 70 KM i mógł się rozpędzać do imponujących w tamtych czasach 180 km/h.

Powstał tylko w 16 egzemplarzach, ale był kluczowy dla projektu Speedster, który światło dzienne ujrzał jesienią 1954 roku w dużej mierze dzięki amerykańskiemu przedsiębiorcy Maxowi Hoffmanowi, który zdołał przekonać Porsche do stworzenia niedrogiego, skromnie wyposażonego pojazdu za mniej niż 3000 dolarów. W ten sposób klienci za Oceanem ujrzeli model 356 1500 Speedster, pierwsze Porsche oficjalnie noszące przydomek Speedster w nazwie. Auto kosztowało 2995 dolarów i szybko podbiło serca amerykańskich klientów, w tym takich sław jak James Dean.

Z czasem firma zaczęła wprowadzać do oferty kolejne odsłony 356 Speedstera, w tym 356 A 1500 GS Carrera GT, pierwsze seryjne Porsche, które mogło przekraczać prędkość 200 km/h.

Pierwsze 911 Speedster zadebiutowało w 1988 roku jako ukoronowanie kończącego już cykl produkcji modelu G. W tamtym wcieleniu auto bazowało na 231-konnej Carrerze z poszerzonym nadwoziem. Na wybranych rynkach dostępna była także wersja ze standardową karoserią. W sumie wyprodukowanych zostało 2103 Speedstery (poszerzone) serii G oraz 161 standardowych. Ceny zaczynały się od 110 tys. marek niemieckich.

Następne wcielenie bazujące na typoszeregi 964 również dostępne było w dwóch wariantach nadwoziowych, jednak w tym przypadku w latach 1992-93 powstało 930 sztuk „wąskiej” odmiany Carrera Speedster i 15 z szerokim nadwoziem na bazie Turbo. Minimalna cena tej generacji to 131,5 tys. marek niemieckich.

Prawdziwymi unikatami są Speedstery zbudowane w oparciu o typoszereg 993. Istnieją tylko dwa takie auta. Pierwszy powstał dla Ferdinanda Alexandra Porsche w 1995 roku, a kolejny dla amerykańskiego aktora Jerry’ego Seinfelda. O ile jednak pierwszy w zielonym odcieniu miał 17-calowe alufelgi, automatyczną skrzynię Tiptronic S i bazował na Carrerze, o tyle drugi zbudowany w oparciu o wariant 4S z szerokim nadwoziem Turbo ze srebrnym lakierem, dostarczono z manualem i 18-calowymi kołami.

Lata mijały i dopiero w 2010 roku paleta 911 typoszeregu 997 została uzupełniona o nowego Speedstera. Został on wyposażony w 6-cylindrowego boksera o pojemności 3,8 l i mocy 408 KM. Wyprodukowano tylko 356 egzemplarzy tego auta, a jego ceny zaczynały się od 201 682 euro.

Teraz do produkcji wchodzi najnowsza generacja 911 Speedstera...