„Projekt Gold” jak nazwano zbudowany od podstaw model 993, powstał na oryginalnej karoserii i częściach. 911 Turbo S ma złoty lakier Golden Yellow Metallic, czarne koła wzbogacono o detale w kolorze Golden Yellow, a wnętrze utrzymane jest w czarnej tonacji.

„911” typ 993 miało aluminiowe podwozie, które w swoich czasach zapewniało mu wyjątkową zwinność. Wariant 911 Turbo jako pierwszy w dziejach otrzymał silnik biturbo. Kolejną innowacją w czteronapędowym 911 Turbo były pierwsze aluminiowe obręcze z ramionami wypełnionymi powietrzem (pustymi w środku). Model 911 Turbo S, z silnikiem wzmocnionym do 450 KM, powstał w liczbie zaledwie 345 egzemplarzy.

Budowa unikatowej „911-tki” trwała około 1,5 roku. Najpierw jego karoserię zabezpieczono przed korozją i polakierowano zgodnie ze standardami obowiązującymi obecnie w produkcji seryjnych aut Porsche. Następnie kolekcjonerski egzemplarz został zmontowany i przekazany do dalszych prac specjalistom Porsche Classic z centrum renowacji Porsche w Stuttgarcie. Tam otrzymał zupełnie nowy 3,6-litrowy bokser biturbo o mocy 450 KM, który zapewnia osiągi na równi z tymi, jakimi w swoich czasach legitymowało się 911 Turbo S typ 993. Z półek oryginalnych części Porsche Classic pochodzą manualna przekładnia oraz elementy napędu na obie osie. Ręcznie wytłoczony seryjny numer podwozia stanowi kontynuację oznaczenia ostatniego seryjnego 993 Turbo, jakie opuściło taśmę produkcyjną w 1998 r.

Zbudowany od nowa 450-konne Porsche 993 Turbo zadebiutuje 27 września podczas zlotu Porsche Rennsport Reunion na torze Laguna Seca w USA. Kolekcjonerski pojazd będzie przeznaczony wyłącznie do użytkowania na zamkniętych obiektach. “Projket Gold” miesiąc po debiucie zostanie zlicytowany przez dom aukcyjny RM Sotheby’s w ośrodku Porsche Experience Center w Atlancie. Środki pozyskane z licytacji zasilą konto fundacji Ferry’ego Porsche.