Jak dotychczas Sebastien Loeb może poszczycić się 73% skuteczności, jeżeli chodzi o wygrywanie rajdów eliminacji WRC w tym sezonie. Do tego może dopisać sobie 100% efektywności w zajmowaniu pierwszego miejsca w Rajdzie Niemiec. Po czwartym z rzędu triumfie w tych zawodach Loeb ma bardzo komfortową sytuację - wystarczy, że do końca sezonu, w pozostałych pięciu rajdach dojeżdżał będzie na co najmniej 6 lub siódmym miejscu, z tytuł najlepszego kierowcy świata 2005 ma w kieszeni.

W podobnej sytuacji jest cały team. Citroen Sport zajmuje po Rajdzie Niemiec pewną pierwszą pozycję ze 123 punktami, a szczególnie ważny jest fakt, że drugi kierowca, dotychczas zawodzący Francois Duval wraca do formy i zaczyna zdobywać punkty. Do dziecięciu oczek Loeba Belg dorzucił osiem za rewelacyjne drugi stopień podium i Citroen wyprzedza ponownie Peugeota wracając na pozycję lidera WRC 2005.

W sytuacji dominacji "Cytryn" w rajdzie, jadący za nimi Peugeot 307 WRC Marcusa Groenholma mógł tylko utrzymywać swoje tempo. Z dużą przewagą nad jadącymi za nim Markko Martinem i pozostałym peletonem Fin dojechał na trzecie miejsce na podium. Wspólnie z Estończykiem, zapewnił także 11 punktów dla swojego, drugiego w klasyfikacji producentów zespołu. Tym samym Peugeot ma jeszcze szanse by odrobić stratę 6 oczek do Citroena.

Piąte miejsce w Niemczech zajął Włoch za sterami japońskiego Mitsubishi. Planem Gianluigi Galli i Harriego Rovanpery był głównie dojazd do mety autem, które "potrzebuje nadal rozwoju na asfalcie", ale temu pierwszemu udawało się osiągać dobre wyniki i ostatecznie sklasyfikowany został na piątym miejscu. Fin zakończył Niemcy na dziesiątym.

Tak więc 23 Rajd Niemiec zakończył się trochę tradycyjnie - z wygraną 1-2 Citroena, który zdążył już nas trochę przyzwyczaić do swoich sukcesów - a trochę niespodziewanie, z dobrymi rezultatami aspirującym coraz wyżej Mitsubishi. Szkoda, że dobrze jadący, nie czujący lęku po zeszłorocznym wypadku w Niemczech Petter Solberg nie był w stanie nawiązać walki z pozostałymi zawodnikami z powodu awarii swojego Subaru.

Punktująca ósemka Rajdu Niemiec:

1. Sebastien Loeb / Daniel Elena 10

2. Francois Duval / Sven Smeets 8

3. Marcus Groenholm / Timo Rautiainen 6

4. Markko Martin / Michael Park 5

5. Gianluighi Galli / Guido D'Amore 4

6. Roman Kresta /  Jan Tomanek 3

7. Petter Solberg/Philip Mills 2

8. Stephane Sarrazin / Denis Giraudet 1

Klasyfikacje: generalna kierowców i producentów mistrzostw świata (po 11 z 16 eliminacji):

1. Sebastien Loeb (Francja) 93 pkt

2. Marcus Gronholm (Finlandia) 61

3. Petter Solberg (Norwegia) 55

4. Markko Martin (Estonia) 53

5. Toni Gardemeister (Finlandia) 47

6. Harri Rovanpera (Finlandia) 22

7. Francois Duval (Belgia) 16

8. Roman Kresta (Czechy) 13

9. Manfred Stohl (Austria) 12

10. Carlos Sainz (Hiszpania) 11

1. Citroen 123 pkt

2. Peugeot 117

3. Ford 72

4. Subaru 62

5. Mitsubishi 47

6. Skoda 8