Automat w małym aucie? Ależ tak, to znakomity pomysł – w końcu maluchy są najczęściej wykorzystywane w ruchu miejskim, a tam najbardziej doskwiera konieczność częstej zmiany biegów.
Mazda 2 to jedno z niewielu już aut wyposażonych w klasyczną automatyczną skrzynię biegów. To nie żaden „zautomatyzowany manual” ani nowoczesna skrzynia dwusprzęgłowa – ot, po prostu sprawdzona od lat czterobiegowa konstrukcja ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Czy to wada? Być może z nowocześniejszą przekładnią auto byłoby nieco oszczędniejsze lub bardziej dynamiczne, ale i tak nie ma powodów do narzekania.
Podczas spokojnej jazdy po mieście skrzynia zachwyca kulturą pracy – zmiany biegów są płynne i niemal niezauważalne. Gorzej zachowuje się tylko przy prędkościach autostradowych, kiedy w trakcie przyspieszania przekładnia nerwowo redukuje biegi.
Automat” dostępny jest wyłącznie z benzynowym silnikiem 1.5, który doskonale pasuje wysokiej kultury pracy skrzyni biegów. Jego możliwości pozwalają na dynamiczne ruszanie spod świateł, a rzeczywiste zużycie paliwa w miejskich korkach nie przekracza nigdy 8 litrów na 100 km – to wbrew pozorom dobry wynik.
Zawieszenie okazuje się dopracowane, a seryjnie montowany ESP pomaga wybrnąć z poważniejszych opresji.
Mazda 2 ze skrzynią automatyczną oferowana jest tylko w wersji wyposażeniowej Exclusive Plus – klimatyzacja, radio ze sterowaniem przy kierownicy, „elektryka”, a nawet felgi aluminiowe nie wymagają dopłaty.