Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat mechanicy

mechanicy

Używane A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik nie gryzł się w język. Jest wygrany
Co warto kupić

Używane A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik nie gryzł się w język. Jest wygrany

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy jest sens kupować dwudziestoletnie BMW albo Audi? Mechanicy mają wiele do powiedzenia na ich temat
Co warto kupić

Czy jest sens kupować dwudziestoletnie BMW albo Audi? Mechanicy mają wiele do powiedzenia na ich temat

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy prawie nową limuzynę premium. Lepsze Audi, BMW czy Mercedes? Opinia mechaników była kluczowa
Co warto kupić

Kupujemy prawie nową limuzynę premium. Lepsze Audi, BMW czy Mercedes? Opinia mechaników była kluczowa

Ceny porównywanych Audi A6, BMW serii 5 i Mercedesa klasy E zaczynają się poniżej pułapu 100 tys. zł, ale na sensowne egzemplarze trzeba szykować przynajmniej 130 tys. zł. Pytanie tylko, na co te pieniądze wydać: Audi, BMW czy Mercedesa? Rzadko zdarza się, by różnice między porównywanymi autami były aż tak znaczące jak w tym przypadku.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane BMW serii 3 G20 czy Alfa Romeo Giulia? Szukamy lekko używanego auta, które daje radość z jazdy
Co warto kupić

Używane BMW serii 3 G20 czy Alfa Romeo Giulia? Szukamy lekko używanego auta, które daje radość z jazdy

Bez dwóch zdań to dwa najlepiej jeżdżące auta w swoim segmencie. Które jest lepszym wyborem dla osób szukających ładnego, wciąż nowoczesnego, ale względnie bezproblemowego w eksploatacji samochodu? Zapytaliśmy o to mechaników i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów obu aut. Lepiej zdecydować się na używaną Alfę Romeo Giulię czy BMW serii 3?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
80 tys. zł wystarczy na premium ze średniej półki. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes klasy C W205?
Co warto kupić

80 tys. zł wystarczy na premium ze średniej półki. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes klasy C W205?

Oba auta można kupić taniej, ale my skupiliśmy się na niewyeksploatowanych egzemplarzach z przebiegiem około 100 tys. km, stąd kwota 80 tys. zł. Lepszym wyborem będzie Mercedes klasy C czy Audi A4? Oba mają zbliżone ceny, oba są w podobnym wieku i podobnie radzą sobie z utrzymywaniem wartości. A czy oba są podobnie cenione (albo niecenione) przez mechaników? Zapytaliśmy u źródła.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mechanicy szczerze o markach. Które naprawiają chętnie, a które są utrapieniem?
Aktualności

Mechanicy szczerze o markach. Które naprawiają chętnie, a które są utrapieniem?

Mechanikom wcale nie jest wszystko jedno, jaki samochód będą naprawiać, wręcz przeciwnie — na widok niektórych aut się uśmiechają, a inne śnią im się w koszmarach. Teraz szczerze wypowiedzieli się, jakim samochodem można śmiało jechać do warsztatu, a jakiego mechanik nie będzie chciał tak chętnie naprawiać. Mamy dobre informacje.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Kupujemy miejskiego SUV-a z Francji. Porównaliśmy dwa, różnica jest diametralna
Co warto kupić

Kupujemy miejskiego SUV-a z Francji. Porównaliśmy dwa, różnica jest diametralna

Założenie tego pojedynku było proste - znaleźć wciąż świeżego, miejskiego, francuskiego SUV-a do 40 tys. zł. Wybór padł na dwa modele: Peugeota 2008 i Renault Captura. Pierwsze generacje tych aut debiutowały w tym samym roku i są bezpośrednimi konkurentami. Ich ceny na rynku wtórnym są jednak wyraźnie różne. Mechaników, z którymi rozmawialiśmy, wcale to nie dziwi.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mechanicy mówią wprost, czy nowe paliwo niszczy silniki
Aktualności

Mechanicy mówią wprost, czy nowe paliwo niszczy silniki

Nowe paliwo ponownie budzi zainteresowanie. Różne media reagują na to w odmienny sposób – jedne ostrzegają, inne biją na alarm, a niektóre wręcz odradzają jego tankowanie. Część publikacji wywołuje niepotrzebny niepokój i zamieszanie, podczas gdy inne wskazują na możliwe skutki stosowania tego paliwa w pojazdach z określonymi typami silników. W tej sytuacji rozsądnym głosem pozostają mechanicy, którzy podzielili się opiniami na jego temat po prawie roku tankowania.

Kupujemy dwuletnie auto kompaktowe za 80 tys. zł. Wybrać Golfa czy Civika?
Co warto kupić

Kupujemy dwuletnie auto kompaktowe za 80 tys. zł. Wybrać Golfa czy Civika?

Chcemy kupić auto dwu-, trzyletnie z sensownym przebiegiem, najlepiej z polskiego salonu. Nasz budżet to 80 tys. zł. Celujemy w segment kompaktowy. Nasz wybór nie pada na SUV-y, bo bardzo trudno kupić kompaktowego, dwuletniego, niezajechanego SUV-a za 80 tys. zł. Wybór pada na klasyczne kompakty. Jeden jest wyborem oczywistym, drugi - mniej popularnym, ale cieszącym się dobrą renomą. Czy słusznie? Zapytaliśmy mechaników, co sądzą na temat używanych Volkswagena Golfa i Hondy Civic.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Opel Insignia II jest niedrogi. Słusznie? Zapytaliśmy mechaników
Co warto kupić

Opel Insignia II jest niedrogi. Słusznie? Zapytaliśmy mechaników

Opel Insignia II to jest wielka i przestronna, znacznie bardziej niż pierwsza generacja modelu, a mimo to jest od niej znacznie lżejsza. Na dodatek Insignia bardzo dobrze się starzeje - nie widać, że debiutowała na rynku już niemal osiem lat temu. Na rynku wtórnym nie brakuje ofert sprzedaży, zdominowanych przez egzemplarze poflotowe. W oczy rzucają się ceny. Insignie są znacznie tańsze niż konkurencyjne Volkswageny Passaty czy Skody Superb. Skąd ten cenowy rozdźwięk? Co na temat Opla Insignii II mają do powiedzenia mechanicy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Większość polskich warsztatów ma za mało mechaników. Kierowcy odczują to w kieszeni
Aktualności

Większość polskich warsztatów ma za mało mechaników. Kierowcy odczują to w kieszeni

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych alarmuje. Polski rynek motoryzacyjny stoi przed poważnym wyzwaniem. W Polsce brakuje wykwalifikowanych mechaników, przez co nie tylko wydłuża się czas oczekiwania na naprawę, ale też radykalnie rosną koszty usług.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Mazda 6 II czy Honda Accord VIII? Obie trwałe, ale mają jeden problem
Co warto kupić

Mazda 6 II czy Honda Accord VIII? Obie trwałe, ale mają jeden problem

I Honda Accord, i Mazda 6 mają opinię niezawodnych, ale i takich, które trapi jeden dość poważny problem. Za 50 tys. zł można kupić egzemplarze zadbane, z polskiej dystrybucji i z przebiegami nieprzyprawiającymi o zawrót głowy. Czy jednak dobre opinie na temat japońskich limuzyn nie są przesadzone?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Audi A4 znika z oferty. Trwa wyprzedaż. Czy warto skusić się na A4 B9?
Co warto kupić

Audi A4 znika z oferty. Trwa wyprzedaż. Czy warto skusić się na A4 B9?

135 tys. zł wystarczy, by wyjechać z salonu nowym Audi A4. To o 30 tys. zł mniej niż jeszcze miesiąc temu. A to nie koniec, bo im droższa wersja, tym rabat większy. O to, czy warto kupić A4 B9, zapytaliśmy mechaników. Z jakimi problemami będą borykać się ci, którzy dziś zdecydują się na A4 po obniżonej cenie? A może żadne problemy ich nie czekają?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Opel Insignia A kusi ceną, ale trzeba na niego uważać
Co warto kupić

Opel Insignia A kusi ceną, ale trzeba na niego uważać

Opel Insignia jeszcze nie tak dawno był królem flot i gwiazdą wśród nieoznakowanych radiowozów policji. Dziś powoli odchodzi w zapomnienie. Wśród ogłoszeń sprzedaży łatwo znaleźć takie Insignie, które kuszą ceną i niewielkim przebiegiem. O tym, czy warto ulec pokusie, porozmawialiśmy z mechanikami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Toyota Corolla czy Volkswagen Golf? Czy taka różnica w cenie jest uzasadniona?
Co warto kupić

Używana Toyota Corolla czy Volkswagen Golf? Czy taka różnica w cenie jest uzasadniona?

Nowa królowa kompaktów staje w szranki z wieloletnim królem tego segmentu - czy wyraźnie droższa na rynku wtórnym Toyota Corolla jest też wyraźnie lepsza od Volkswagena Golfa? O opinie na temat awaryjności poprosiliśmy mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany Jeep Renegade czy Kia Stonic? Jeep jest droższy i bardziej stylowy, ale czy lepszy?
Co warto kupić

Używany Jeep Renegade czy Kia Stonic? Jeep jest droższy i bardziej stylowy, ale czy lepszy?

Warto dopłacać do retrostylu? W miejskich crossoverach wygląd może bywa najsilniejszym argumentem zakupowym, ale czy w przypadku porównywanych aut warto przymykać oczy na wady? Postawiliśmy naprzeciw siebie Jeepa Renegade'a i Kię Stonic, by odpowiedzieć na pytanie, czy warto dopłacać do stylu, gdy kupuje się auto używane.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy prawie nowego Mercedesa klasy C. O jego wady zapytaliśmy mechanika
Co warto kupić

Kupujemy prawie nowego Mercedesa klasy C. O jego wady zapytaliśmy mechanika

Mercedes klasy C generacji W203 rdzewiał na potęgę. Następca, generacja W204 była imponującym skokiem jakościowym. A co z opisywanym dzisiaj W205? Wypytaliśmy o to auto mechaników i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów, by odpowiedzieć na pytanie, czy warto dziś kupić prawie nową, najmniejszą limuzynę Mercedesa.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
BMW serii 3 F30 czy Volvo S60 II? To trudny wybór
Co warto kupić

BMW serii 3 F30 czy Volvo S60 II? To trudny wybór

I Volvo S60 drugiej generacji, i BMW serii 3 F30 cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Jeśli chodzi o liczbę ofert, to BMW przewyższa rywala. Nie oznacza to bynajmniej, że łatwiej o zadbaną "trójkę" niż "s-sześćdziesiątkę" - BMW znacznie częściej niż Volvo zasilały firmowe floty. Co na temat obu aut mają do powiedzenia mechanicy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używanego Hyundaia i20. Lepsza pierwsza czy druga generacja?
Co warto kupić

Kupujemy używanego Hyundaia i20. Lepsza pierwsza czy druga generacja?

Hyundai i20 to auto popularne w szkołach nauki jazdy oraz w ośrodkach egzaminacyjnych. Mniej popularne, jeśli bierzemy pod uwagę rynek wtórny. Czy słusznie? Co na temat małego Hyundaia mają do powiedzenia mechanicy? Która generacja jest warta uwagi oraz jakie wersje silnikowe są najbezpieczniejszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane Audi Q3 i Audi Q5. 50 tys. zł może nie wystarczyć
Co warto kupić

Kupujemy używane Audi Q3 i Audi Q5. 50 tys. zł może nie wystarczyć

Pierwszy debiutował na rynku w 2008 r. i był produkowany przez osiem lat. Drugi - w 2011, a swój rynkowy żywot zakończył siedem lat później. Oba można dziś kupić za niecałe 50 tys. zł, choć ceny są zróżnicowane. Poprosiliśmy mechaników o opinie na temat używanych Audi Q3 i Audi Q5.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Volvo S80 czy używany Mercedes Klasy E? Oba dobre, ale jest różnica w ocenie
Co warto kupić

Używane Volvo S80 czy używany Mercedes Klasy E? Oba dobre, ale jest różnica w ocenie

Auta Volvo na rynku wtórnym w Polsce są niezwykle cenione. Głównie za sprawą XC60, którego oferta jest bardzo bogata - to od wielu lat najczęściej kupowany model premium w naszym kraju. Czy S80 również zasługuje na uwagę podczas przeszukiwania ogłoszeń? I jak wypada na tle Mercedesa W212, który był znaczącą poprawą jakości aut niemieckiej marki po wcześniejszych wpadkach? Poprosiliśmy mechaników o ocenę obu aut pod kątem usterkowości i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów. Na tej podstawie wystawiliśmy oceny. Lepsze okazało się Volvo S80 drugiej generacji czy Mercedes Klasy E W212?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mechanicy wprost o autach używanych. Stereotypy mieszają się z faktami
Aktualności

Mechanicy wprost o autach używanych. Stereotypy mieszają się z faktami

Kupno samochodu używanego w dobrym stanie nie jest proste. W dodatku panuje wiele stereotypów związanych z ich pochodzeniem. Japońskie rdzewieją, niemieckie są pancerne, a francuskie skomplikowane, z kolei włoskie nie wyjeżdżają z warsztatów itd. Mechanicy z sieci ProfiAuto Serwis wyjaśniają, ile jest w tym wszystkim prawdy.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.