Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Mercedes

Mercedes

Jego szerokość 500E
Youngtimer

Jego szerokość 500E

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu
Oldtimer

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu

Strażnicy graniczni przerwali podróż Mercedesem do Ukrainy. Mieli nosa
Aktualności

Strażnicy graniczni przerwali podróż Mercedesem do Ukrainy. Mieli nosa

Na przejściu granicznym w Hrebennem strażnicy z Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej zatrzymali obywatela Ukrainy, który chciał opuścić Polskę Mercedesem Viano. Jak się okazało, auto było poszukiwane.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wolność przyjechała Mercedesem, czyli jak uwolniono superszpiega PRL-u Mariana Zacharskiego
Klasyki

Wolność przyjechała Mercedesem, czyli jak uwolniono superszpiega PRL-u Mariana Zacharskiego

Podczas Zimnej Wojny odbywał się swego rodzaju handel ludźmi. Pośrednikiem w transakcjach między wschodem i zachodem był enerdowski adwokat Wolfgang Vogel – to dzięki jego usługom 33 tys. więźniów politycznych trafiło na Zachód, a schwytani przez przeciwne strony szpiedzy wracali do domów. Jego znakiem rozpoznawczym był złoty Mercedes.

Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90.
Youngtimer

Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90.

Najbardziej wytrzymałe współczesne samochody produkowano pod koniec lat 80. i w latach 90. Co sprawiało, że auta z tego okresu są aż tak długowieczne?

Ranking kombi klasy wyższej z dieslem - 10 najciekawszych propozycji
Co warto kupić

Ranking kombi klasy wyższej z dieslem - 10 najciekawszych propozycji

Oto praktyczne wersje aut klasy wyższej, które sprawdzą się w różnych sytuacjach – i w roli rodzinnych transportowców, i pojazdów do małego biznesu. Tym razem wybraliśmy 10 aut z dieslem w różnej cenie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!
Testy długodystansowe

10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!

Oto najlepsi z najlepszych, czyli czołowa dziesiątka samochodów, które uczestniczyły w naszym wymagającym sprawdzianie trwałości na dystansie 100 tys. km (niekiedy nawet większym) i zaliczyły go brawurowo!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pierwszy luksusowy turbodiesel - Mercedes 300 SD
Youngtimer

Pierwszy luksusowy turbodiesel - Mercedes 300 SD

Luksusowe auto z dieslem pod maską? W latach 70. takie połączenie trudno było sobie wyobrazić, ale tylko do czasu, gdy na rynku pojawił się Mercedes 300 SD.

Pół miliona kilometrów za kierownicą Mercedesa klasy C
Testy długodystansowe

Pół miliona kilometrów za kierownicą Mercedesa klasy C

Pamiętacie go jeszcze? Jeśli nie, to dobry czas, by o białym Mercedesie C 180 K przypomnieć – jest z nami od 13 lat i właśnie dobił do 500 tys. km! A to (chyba) jeszcze nie jego ostatnie słowo.

Czy nowy Mercedes klasy E Kombi ma jeszcze większy bagażnik? I tak, i nie
Premiery

Czy nowy Mercedes klasy E Kombi ma jeszcze większy bagażnik? I tak, i nie

Mercedes nie rezygnuje z kombi. Gama szóstej generacji klasy E właśnie się wzbogaciła o wersję z wyjątkowo dużym bagażnikiem. Czy ma on jeszcze większą pojemność niż w poprzedniku? Odpowiedź nie jest jednoznaczna.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mercedes W126 - królowa wszystkich gwiazd
Youngtimer

Mercedes W126 - królowa wszystkich gwiazd

Debiutujący 40 lat temu Mercedes klasy S typoszeregu W126 był samochodem, który na tle barokowej, pełnej chromu poprzedniczki robił skromne wrażenie. Tyle że właśnie to sprawiło, że model ten był produkowany rekordowe 12 lat i nawet dziś wygląda nowocześnie.

Zanim nastał Mercedes 190, czyli zapomniany Baby-Benz
Oldtimer

Zanim nastał Mercedes 190, czyli zapomniany Baby-Benz

Model 170 typoszeregu W122 miał być najmniejszym Mercedesem lat 50. Fabryczne dokumenty zdradzają, jak auto ocaliło najmniejszego Pontona, zabiło sportowy projekt 300 SLR i przyspieszyło powstanie "skrzydlaków".

Mercedes GLC kontra Volvo XC60 - dużo mocy i stylu
Porównania samochodów

Mercedes GLC kontra Volvo XC60 - dużo mocy i stylu

Potężne SUV-y mogą być również subtelne i ekonomiczne. Dowodzą tego nowy Mercedes GLC i sprawdzone Volvo XC60. Które z nich lepiej kupić? Wiele wyjaśni nasz test porównawczy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mercedes E250D kontra E60 AMG - pośpiech nie jest wskazany
Youngtimer

Mercedes E250D kontra E60 AMG - pośpiech nie jest wskazany

Ponad 60 tys. dolarów różnicy: tyle dzieliło kiedyś oba Mercedesy – rozsądnego diesla i topową wersję benzynową. Odpowiedź na pytanie, które auto dziś wybrać nie jest wcale taka prosta...

Mercedes 190 E Elektro - elektryczny napęd to nic nowego
Youngtimer

Mercedes 190 E Elektro - elektryczny napęd to nic nowego

Mercedes z elektrycznym napędem to żadna nowość. Okazuje się, że firma eksperymentowała z takim napędem już w latach 90. ubiegłego wieku w modelu 190. Pierwszy pojazd tego typu pokazano w 1990 roku na targach w Hanowerze, a drugi rok później w Genewie. Auto było testowane podczas wielkiego sprawdzianu na wyspie Rugii, gdzie jeden z modeli pokonał w ciągu roku około 100 tys. km.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki
Używane

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Na te modele Mercedesa lepiej uważać. Oto pięć wpadek marki
Używane

Na te modele Mercedesa lepiej uważać. Oto pięć wpadek marki

Bez gwiazdy nie ma jazdy? W przypadku pięciu prezentowanych poniżej Mercedesów owa "jazda" ma dużo bardziej pejoratywne znaczenie – zapraszamy na przegląd pięciu naszym zdaniem najgorszych Mercedesów ostatnich lat.

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł
Co warto kupić

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Jeśli od limuzyny klasy średniej oczekujesz nie tylko dobrych osiągów, lecz także niskiego spalania, to najlepszym wyborem będzie diesel o pojemności ok. 2.0 i mocy 130-150 KM. Którą warto kupić za 20-25 tys. zł?

Prestiżowe auto nie musi być drogie! Luksusowe modele w cenie od 15 000 zł
Co warto kupić

Prestiżowe auto nie musi być drogie! Luksusowe modele w cenie od 15 000 zł

Gdy były nowe, nierzadko kosztowały 300 tys. zł, dziś – po ponad 10 latach – można je kupić za ułamek tej ceny. Audi A6 3.0 TDI, BMW 530d, Mercedes E 320 CDI i Lexus GS 450h: które z tych aut okaże się najlepszą inwestycją?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Sprawdzamy klasyczne taksówki. Która okaże się najlepsza?
Youngtimer

Sprawdzamy klasyczne taksówki. Która okaże się najlepsza?

Nigdzie mocne oraz słabe strony samochodu nie ujawniają się tak wyraźnie, jak podczas użytkowania go jako taksówki. Przyjrzeliśmy się zatem pięciu modelom, które kiedyś wykonywały ten zawód, a teraz, na emeryturze pretendują już do miana oldtimerów. Która klasyczna taksówka będzie najlepszym wyborem, Mercedes 190D, Audi 100, VW T3, GAZ Wołga M 24 czy Ford Scorpio?

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Silniki Mercedesa - czy są mocne i trwałe?
Wszystko o silniku

Silniki Mercedesa - czy są mocne i trwałe?

Silniki 1.6 i 2.0 (M270, M274) są nieduże, ale radzą sobie nawet w klasie E czy modelu GLE. To zaawansowane technicznie, mocne i oszczędne motory, ale nie obyło się bez wpadek.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mercedes klasy C (W204) - lepszy niż opinia o nim
Co warto kupić

Mercedes klasy C (W204) - lepszy niż opinia o nim

Mercedes Klasy C typoszeregu 204 nie miał łatwego zadania. Po niezbyt udanym poprzedniku ten model musiał udowodnić, że jest autem nie tylko nowoczesnym i komfortowym, lecz także solidnym oraz niezawodnym. Dziś, po blisko 20 latach kariery rynkowej, możemy śmiało powiedzieć, że w dużej mierze to się udało, a klasa C typoszeregu 204 okazała się znacznie lepsza od poprzednika.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.