Do niedawna pikap kojarzył się z prostym modelem przeznaczonym głównie do ciężkiej pracy. Ostatnie lata przyniosły jednak znaczącą zmianę. Coraz częściej taki rodzaj auta wybierają osoby prowadzące aktywny tryb życia i uprawiające sporty. A to prowadzi do zaostrzenia wymagań klientów odnośnie komfortu podróży oraz osiągów. Diesel Toyoty do niedawna oferował jedynie 102 KM. To wartość, szczególnie podczas jazdy na trasie, niewystarczająca. Toyota nie pozostała głucha na uwagi, ostatnio wprowadziła nową wersję wzbogaconą m.in. o intercooler, która rozwija 120 KM. Dodatkowa moc pozwala już na swobodne wyprzedzanie ciężarówek, a jazda rzeczywiście stała się przyjemniejsza (dla większości kierowców w zupełności wystarczająca). Nie mamy dobrych wieści dla zwolenników superosiągów - diesel 3.0 z Land Cruisera na polskim rynku pojawi się prawdopodobnie dopiero pod koniec przyszłego roku! Nie należy też oczekiwać wprowadzenia możliwości firmowego chiptuningu jednostki. Choć najczęściej wybieranym wariantem nadwoziowym jest podwójna kabina, Toyota nie zapomina o profesjonalnych użytkownikach, którym oferuje kabinę 2-drzwiową (krótką lub przedłużoną). Podstawowe auto nie ma klimatyzacji, a układ napędowy pozbawiono możliwości dołączenia przednich kół (tylko tylny napęd), za to cena wynosi zaledwie 65 tys. zł brutto! Toyota oferuje też szeroki zakres możliwości zabudowy skrzyni ładunkowej. Japończycy znacząco poprawili też dostępność Hiluxa na polskim rynku (jeszcze do niedawna na odbiór auta trzeba było czekać nawet wiele miesięcy).Pikapy nadal w modzie Początek roku 2007 to kolejny okres dynamicznego wzrostu sprzedaży pikapów w Polsce (związany m.in. z korzystnymi przepisami podatkowymi - VAT i dochodowy). Poprawa dostępności Hiluxa pozwoliła temu modelowi na równorzędną walkę z Navarą. Konkurenci z Korei (Actyon Sports) i Niemiec (Ranger) na razie dopiero rozwijają skrzydła (zostały niedawno wprowadzone). Jak naprawdę będzie przebiegaç sprzedaż, ocenimy dopiero za kilka miesięcy.
Nareszcie więcej mocy
Hilux często krytykowany był za niską moc silnika. Ostatnia modernizacja nieco to poprawiła, choć model pozostaje najsłabszy spośród pikapów