Sportowy SUV Porsche przeszedł ostatnio zmiany stylistyczne, przeprojektowano także silniki oraz zawieszenia.
Cayenne to najpopularniejszy model Porsche na polskim rynku. W I półroczu 2014 r. sprzedano 192 egzemplarze, co oznaczało wzrost o 48 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2013 roku.
Nowe Cayenne w podstawowej odmianie z 3-litrowym silnikiem Diesla o mocy 262 KM i 8-stopniowym „automatem" kosztuje 332 500 zł.
Mocniejsza wersja z dieslem V8 pod maską o pojemności 4.2 litra i mocy 385 KM kosztuje 410 900 zł.
Podstawowa wersja benzynowa z 6-cylindrowym silnikiem biturbo o mocy 420 KM wyceniona została na 401 400 zł.
Najdroższa topowa wersja z silnikiem V8 biturbo o poj. 4.8 litra i mocy 520 KM wyceniona została na 640 400 zł.
Dostępna będzie także wersja S E-Hybrid, ale jej cena nie jest na razie znana.
Podane ceny dotyczą wersji bazowych. Porsche oferuje do Cayenne mnóstwo dodatków i gadżetów, które mogą znacząco podnieść cenę podstawową.
Np. dopłata za lakier metalizowany wynosi 5449 zł. Dach panoramiczny (szklany) kosztuje dodatkowo 10 345 zł. Hak holowniczy – 4530 zł, kamery cofania z przodu i z tyłu – 7896 zł, ogrzewana przednia szyba – 2449 zł.
Bardzo drogie są ceramiczne tarcze hamulcowe – trzeba za nie dopłacić 43 765 zł.
Zawieszenie pneumatyczne (seryjne w Cayenne Turbo) kosztuje dodatkowo 17 996 zł.
Sportowe końcówki układu wydechowego wymagają dopłaty 3979 zł, a 4-strefowy układ klimatyzacji – 4223 zł.
Niezależne ogrzewanie Cayenne (postojowe) wymaga wyłożenia 9488 zł, a elektryczne rolety przeciwsłoneczne bocznych tylnych szyb – 3979 zł.
Za podgrzewane fotele z przodu i z tyłu dopłacić trzeba 4469 zł, a za wentylowane z przodu i z tyłu 9550 zł.
Najtańsza tapicerka skórzana w Cayenne kosztuje 16 466 zł. Tuner TV z cyfrowym radiem wymaga dopłaty 10 345 zł, a topowy system audio Burmester –24 424 zł.
Gdyby chcieć zamówić tylko wymienione dodatki należałoby do ceny podstawowej dopłacić prawie 200 tys. zł!