Oba modele różni nie tylko liczba drzwi – są to dwie różne wersje.
Najtańszy Smart Fortwo ma silnik benzynowy o mocy 61 KM oraz ręczną skrzynię biegów. Najtańszy Forfour ma ten sam silnik i skrzynię – kosztuje 47 400 zł.
22 listopada 2014 r. pojawią się Smarty z silnikami o mocy 71 KM. Podstawowa wersja 3-drzwiowa, czyli Fortwo będzie kosztowała 47 500 zł, a 5-drzwiowa Forfour – 49 000 zł.
Wersja Passion z kierownicą obszytą skórą, 3,5-calowym wyświetlaczem, dwukolorowym wnętrzem wymaga dopłaty 5800 zł do ceny bazowej.
Bogatsza wersja Prime ze skórzaną tapicerką, układem monitorowania pasa ruchu i podgrzewanymi przednimi siedzeniami wymaga dopłaty do wersji bazowej w wysokości 6985 zł (Fortwo) oraz 8592 zł (Forfour).
Najdroższa wersja Proxy (panoramiczny dach, sprzęt audio, obniżone o 10 mm zawieszenie, 16-calowe koła z lekkich stopów) wymaga dopłaty 11 372 zł (Fortwo) oraz 13 990 zł (Forfour).
Cena nadroższego Smarta Fortwo wynosi więc 58 872 zł, a Forfour –62 990 zł.
Ceny obu wersji Smarta można jeszcze bardziej zwiększyć, jeśli wybierze się dodatki z dość długiej listy. Np. sprzęt audio JBL za 1770 zł, podgrzewane fotele – 1039 zł, automatyczną klimatyzację – 3696 zł, obrotomierz – 599 zł, czujniki cofania – 975 zł, kamerę cofania – 1121 zł.
Smart sprzedawany jest od 1998 roku. Do tej pory znalazł 1,5 miliona nabywców w 46 krajach świata. Najpopularniejszy jest w Niemczech, we Włoszech i w Chinach.
W Polsce Smart cieszył się umiarkowanym powodzeniem – głównie z powodu wysokiej ceny i małej funkcjonalności.
Nowy model raczej polskiego rynku nie zawojuje. W cenie Smarta, czyli ok. 50-55 tys. złotych jest wiele modeli aut klasy B, a nawet kompaktowych, np. 5-osobowa Kia cee'd ze 100-konnym silnikiem.
Galeria zdjęć
Nowe Smarty: Fortwo (z prawej) i Forfour (z lewej)
Smart poprzedniej generacji