Zakończony właśnie rok to dla Opla okres bardzo trudny, ale dający nadzieję na lepszą przyszłość. Kilka tygodni temu pisaliśmy o ustabilizowaniu sprzedaży marki – po raz pierwszy od kilku lat Opel nie oddawał rynkowego pola innym producentom wolumenowym. Teraz centrala z Russelsheim poinformowała o kolejnym sukcesie – w 2013 roku w Europie Opel razem z Vauxhallem zwiększyli procentowy udział w rynku z 5,59 proc. do 5,61 proc. Na najważniejszym i największym rynku Europy – w Niemczech – w 2012 roku rynkowy udział Opla wynosił 6,9 proc., a w 2013 – 7 proc. Szef sprzedaży Peter Christian Küspert komentuje to prostymi słowami: „Nasza nowa ofensywa modelowa zaczyna przynosić efekty”.

Najważniejszymi filarami sukcesu firmy są kompaktowy SUV Mokka oraz lifestylowy maluch Adam. Zwłaszcza w przypadku drugiego auta Opel mówi wyraźnie, że popularność tego modelu przerosła jego oczekiwania. Szef Opla Karl-Thomas Neumann kilka miesięcy temu zapowiadał daleko idące działania mające na celu zróżnicowanie marek Opel i Chevrolet w Europie. Na początku grudnia ubiegłego roku zdecydowano, że Chevrolet w ogóle zniknie z Europy, a działanie GM-u w Europie skupią się na Oplu. Jak widać Neumann musi mieć dużą siłę przebicia w centrali…