Elementy bezpieczeństwa montuje się bezpośrednio na aluminiowej ramie ASF, a wszystkie prace zajmują ekipie fachowców około 450 godzin. Po takim przygotowaniu auto wraca do fabryki w Neckarsulm, gdzie ze względu na ścisłą tajemnicę nie wolno używać telefonów komórkowych.
Pojazd otrzymuje specjalnie walcowane blachy o zwiększonej wytrzymałości, wzmocnienia aluminiowe oraz szyby z warstwą poliwęglanu. Ochrona wnętrza zwiększa o 720 kg masę pojazdu, a drzwi z automatycznym otwieraniem i elektrycznie opuszczanymi szybami to kolejnych 300 kg. W związku z aktualnymi trendami wśród terrorystów pojazd otrzymał aluminiową podłogę wzmocniona stalowymi elementami.
Większa masa pojazdu zmusiła producenta do zamontowania mocniejszych hamulców. A8 L Security ma także mocniejsze ramiona układu zawieszenia, inne amortyzatory i sprężyny oraz większe tarcze hamulcowe. Wytrzymałe 19-calowe felgi stalowe z oponami, które nawet po przestrzeleniu umożliwiają dalszą jazdę z prędkością 80 km/h. Jednak standardowo auto wyposażone jest w pełnowartościowe koło zapasowe.
Pancerne Audi A8 L Security napędzane jest silnikiem 6.3 W12 o mocy 500 KM i maksymalnym momencie obrotowym 625 Nm, który pozwala na osiąganie prędkości maksymalnej 210 km/h oraz przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 7,3 sekundy oraz zużywa średnio 13,5 l/100 km paliwa (o 3 l mniej w porównaniu z poprzednio montowana jednostką). W ofercie jest także wersja ze słabszym silnikiem 4.0 TFSI i średnim zużyciem paliwa na poziomie 10-11 l/100 km