Nie lada gratkę sprawił polski importer samochodów Infiniti, który na kilka dni sprowadził jeden z pierwszych egzemplarzy nowego modelu Infiniti Q50. Auto to zaprezentowano przyszłym nabywcom, którzy samochody otrzymają w październiku 2013 r., a wcześniej zarejestrowały się na stronie internetowej.
- Samochód może się podobać, co stwierdziliśmy już po jego premierze podczas salonu genewskiego (to był akt pierwszy). Większości z nas powinny podobać się także ceny, chociaż jeszcze oficjalnie niepotwierdzone, które mają zaczynać się poniżej 150 tys. złotych. I to nie symbolicznych kilka setek poniżej tej kwoty, żeby dobrze w reklamie wyglądało, ale kilka tysięcy poniżej – precyzuje Grzegorz Szczypior, dyrektor generalny Infiniti Polska.
W różnym stopniu mogą też klientom przypaść do gustu nowości, które Q50 ze sobą wiezie. Zwolennicy jazdy ekonomicznej zwrócą uwagę na wprowadzenie do gamy Infiniti małego, jak na tę markę, silnika diesla. Q50 jest pierwszym Infiniti, który korzysta ze współpracy marki z firmą Daimler AG. Inżynierowe Infiniti zmodernizowali jej czterocylindrowy, 2,2 litrowy, turbodoładowany silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, aby zagwarantować dynamikę zgodną z nastawioną na osiągi filozofią Infiniti. Silnik oferuje moc 170 KM i 400 Nm momentu obrotowy, przy jednoczesnej niskiej emisji CO2 (poniżej 115 g/km). Z tą jednostką dostępne będą dwie skrzynie − sześciobiegowa manualna i siedmiobiegowa automatyczna.
Drugą wersją Q50 na rynek europejski jest hybryda z silnikiem o pojemności 3,5 litra i zsystemem Direct Response Hybrid, której przyspieszenie zagwarantuje wysokie miejsce w rankingach europejskich sedanów sportowych. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h szacowanym na 5,2 sekundy, bije w tych rankingach nawet swojego starszego brata − Infiniti M35h, który jest obecnie odnotowany w Księdze Rekordów Guinessa jako najszybciej przyspieszająca na świecie hybryda.
Infiniti chlubi się wyjątkowym technologicznym wyróżnikiem Q50 (w wersji sportowej), jakim jest system adaptacyjnego kierowania pojazdem (Direct Adaptive Stering – DAS), zastosowany po raz pierwszy na świecie w samochodzie produkowanym seryjnie. Technologię znaną dotychczas z najnowocześniejszych samolotów odrzutowych Infiniti przenosi teraz do swoich samochodów. Zaletą DAS jest dostosowywanie zarówno oporów kierownicy, jak i jej przełożeń do osobistych preferencji kierowcy i rodzaju nawierzchni. Integralnym elementem DAS jest równie innowacyjny aktywny asystent toru jazdy (Active Lane Control), który wyręcza kierowcę w korektach skrętu kierownicy, potrzebnych do utrzymania samochodu na obranym pasie ruchu podczas jazdy autostradą.
Nie tylko miłośników gadżetów, ale po prostu wszystkich szukających wygody może usatysfakcjonować całkiem nowy system Infiniti InTouch z dwoma ekranami dotykowi LCD i wejściem VGA, będący rozbudowanym – ale intuicyjnym w obsłudze − centrum obsługi środowiska cyfrowego w samochodzie. Teraz, nie zamykając mapy wyświetlanej na jednym ekranie, będziemy mogli szukać interesujących nas na trasie punktów na ekranie drugim.
Nowością w Infiniti jest też wielka dowolność w konfiguracji wyposażenia. Dotychczas modele Infiniti były oferowane w zazwyczaj czterech wersjach wyposażenia, teraz – w zależności od potrzeb i preferencji − będziemy mogli zdecydować o doborze poszczególnych pakietów (jest ich sześć) lub wybrać tylko niektóre występujące w nich elementy. Dobrze, że Infiniti wreszcie wyszło naprzeciw tych wszystkich, którzy lubią mieć wybór.
Grzegorz Szczypior zdradził nam, że Infiniti chce z nowym modelem mocniej zaatakować rynek flot samochodowych, czemu ma służyć atrakcyjny program sprzedaży flotowej, wdrażany równolegle z wprowadzaniem nowego modelu. W tym segmencie rynku kolosalne znaczenia ma jednak cennik, na który czekamy z niecierpliwością. Podobnie jak sprzedawcy w centrach Infiniti, którzy już chcieliby przyjmować zamówienia, tak by pierwsi klienci wyjechali z salonów nowymi już w październiku.
Z przodu kokpitu Q50 ma dwie osobne przestrzenie, oddzielone charakterystyczną stylową linią, która przebiega przez całą konsolę centralną. Na desce rozdzielczej znajdziemy całkiem nowy system Infiniti InTouch, z podwójnymi ekranami dotykowi LCD i wejściem VGA, będący centrum sterowania rozbudowanym, ale przyjaznym w obsłudze, środowiskiem cyfrowym. Sześciogłośnikowy system audio obejmuje odtwarzacz płyt CD, bezprzewodowy transfer muzyki – Bluetooth® audio streaming, połączenie USB/iPod i system sterowania głosem. Osoby, którym zależy na jeszcze doskonalszym dźwięku, spośród wielu opcji mogą wybrać 14-głośnikowy system audio marki Bose. Precyzyjne utrzymanie pożądanej temperatury we wnętrzu zapewnia adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa. Całości dopełniają wielofunkcyjna skórzana kierownica i obszyta skórą dźwignia zmiany biegów oraz stylowe, aluminiowe progi przednich drzwi.
Pakiet Komfort: Przednie i tylne czujniki parkowania z wyświetlaczem, wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz automatyczna recyrkulacja powietrza i filtr impregnowany polifenolem z winogron, jako elementy dodatkowe klimatyzacji dwustrefowej.
Pakiet multimedialny: System nawigacji, zaawansowany system nagłośnieniowy firmy Bose z 14 głośnikami.
Pakiet Powitanie (standardowe wyposażenie wersji sportowej): System monitorujący i pokazujący na wyświetlaczu poziom ciśnienia w poszczególnych oponach, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, inteligentny kluczyk I-Key z systemem smart access i poszerzoną pamięcią, system oświetlenia sekwencyjnego, kolumna kierownicy z elektryczną regulacją wysokości i oddalenia, elektryczna regulacja przednich foteli z funkcją pamięci, elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy.
Pakiet Widoczność: System doświetlania zakrętów, reflektory z automatyczną regulacją wysokości, zapobiegające oślepianiu kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka oraz ułatwiająca parkowanie panoramiczna kamera 360°.
Pakiet Kierowanie (standardowe wyposażenie wersji sportowej): System bezpośredniego sterowania adaptacyjnego dostosowujący parametry układu kierowniczego do stylu jazdy oraz aktywny asystent toru jazdy, pomagający utrzymać auto pośrodku pasa ruchu bez konieczności dokonywania korekt skrętu kierownicy.
Pakiet Tarcza Bezpieczeństwa: Inteligentny tempomat, systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, systemy ostrzegania przed martwym polem i eliminacji martwego pola, prewencyjny system hamowania awaryjnego, system ostrzegania przewidujący kolizję z przodu. Wersje z przekładnią automatyczną mają ponadto wspomaganie kontroli dystansu i system zapobiegania kolizjom z tyłu.
Infiniti Q50 oferowany jest w ośmiu kolorach nadwozia: Obsidian Black (czarny obsydian), Moonlight White (biel poświaty księżycowej), Liquid Platinum (płynna platyna), Graphite Shadow (grafitowy cień), Hagane Blue (błękit japońskiej stali Hagane), Chestnut Bronze (brąz kasztanu), Venetian Ruby (rubin wenecki) oraz Malbec Black (czerń wina malbec).
Galeria zdjęć
W konstruowaniu wygodnego fotela nowego typu wykorzystano badania NASA dotyczące naturalnej pozycji, jaką ciało przyjmuje w warunkach nieważkości. Komfortowe fotele modelu Q50 zostały zaprojektowane tak, by zapewnić maksymalne podparcie kręgosłupa i dzięki temu zmniejszyć zmęczenie odczuwane podczas jazdy na długich dystansach.
Q50 jest pierwszym Infiniti, który korzysta ze współpracy marki z firmą Daimler AG. Inżynierowe Infiniti zmodernizowali jej czterocylindrowy, 2,2 litrowy, turbodoładowany silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, aby zagwarantować dynamikę zgodną z nastawioną na osiągi filozofią Infiniti. Silnik oferuje doskonałą moc (170 KM) i moment obrotowy (400 Nm), przy jednoczesnej niskiej emisji CO2 (poniżej 115 g/km). Te parametry stawiają Q50 w centrum rynku sedanów premium w Europie, a także gwarantują dynamizm napędu, jakiego oczekują właściciele Infiniti. Podobnie jak silnik, także obydwie dostępne skrzynie biegów − sześciobiegowa manualna i siedmiobiegowa automatyczna − zostały dostosowane do specyficznych wymagań Infiniti.
Nowością w Infiniti jest też wielka dowolność w konfiguracji wyposażenia. Dotychczas modele Infiniti były oferowane w zazwyczaj czterech wersjach wyposażenia, teraz – w zależności od potrzeb i preferencji − będziemy mogli zdecydować o doborze poszczególnych pakietów (jest ich sześć) lub wybrać tylko niektóre występujące w nich elementy. Dobrze, że Infiniti wreszcie wyszło naprzeciw tych wszystkich, którzy lubią mieć wybór
Charakterystyczne dla Infiniti Q50 są tylne lampy zespolone z diodami, co pozwala już z daleka zidentyfikować ten model na drodze.
Z myślą o maksymalnej personalizacji i łatwości użytkowania Infiniti stworzyło w modelu Q50 cyfrowe środowisko nowej generacji. W inteligentnym kluczyku można zapisać i przechowywać nawet do 96 różnych parametrów samochodu, i to nawet dla czterech różnych kierowców. Należy więc uznać Q50 nie tylko za jeden z najbardziej konfigurowalnych samochodów w klasie, ale także za taki, który zapewnia bardzo rzeczywiste poczucie bycia rozpoznawanym przez samochód.
Podobnie jak silnik, także obydwie dostępne skrzynie biegów − sześciobiegowa manualna i siedmiobiegowa automatyczna − zostały dostosowane do specyficznych wymagań Infiniti.
Dynamiczne właściwości, jakie zapewniają wszystkie Infiniti, w przypadku Q50 dodatkowo zwiększa zastosowanie systemu bezpośredniego sterowania adaptacyjnego – pierwszej tego typu technologii na świecie, która zapewnia szybszą reakcję na ruchy kierownicy i większą precyzję, a przy tym w ogromnym stopniu umożliwia personalizację ustawień i dostosowanie ich do preferencji kierowcy. System bezpośredniego sterowania adaptacyjnego można konfigurować zarówno w zakresie siły wspomagania kierownicy, jak i przełożeń. Dzięki temu reakcja na ruch kierownicy jest zawsze dopasowana do stylu jazdy kierowcy i rodzaju nawierzchni. System jest nadzorowany przez trzy niezależne układy sterujące, co gwarantuje pełną niezawodność w każdej sytuacji. Renomę Infiniti, jako lidera technologii, ugruntowuje zastosowanie w Q50 aktywnego asystenta pasa ruchu (Active Lane Control) − najbardziej zaawansowanego na świecie systemu zapobiegania niekontrolowanej zmianie toru jazdy. System ten jest najnowszym uzupełnieniem kompleksowej technologii Tarczy Bezpieczeństwa Infiniti. Jego unikalność polega na wykorzystaniu układu kierowniczego (a nie hamulców) do utrzymania samochodu na właściwym pasie jezdni. Efekt ten można opisać jako „namagnesowanie” samochodu w jego w pasie ruchu, dzięki czemu pokonywanie długich dystansów jest mniej absorbujące, a więc mniej męczące dla kierowcy.
Infiniti Q50 ma gustowne wykończenie wnętrza.
Zadbano o bogate wyposażenie standardowe i dodatkowe, które podnosi komfort podróżowania.
Największy w klasie rozstaw osi zapewniający przestrzeń pasażerom podróżujących na tylnym siedzeniu.
Największy w klasie rozstaw osi zapewniający przestrzeń pasażerom podróżujących na tylnym siedzeniu.
Dynamiczne właściwości, jakie zapewniają wszystkie Infiniti, w przypadku Q50 dodatkowo zwiększa zastosowanie systemu bezpośredniego sterowania adaptacyjnego – pierwszej tego typu technologii na świecie, która zapewnia szybszą reakcję na ruchy kierownicy i większą precyzję, a przy tym w ogromnym stopniu umożliwia personalizację ustawień i dostosowanie ich do preferencji kierowcy. System bezpośredniego sterowania adaptacyjnego można konfigurować zarówno w zakresie siły wspomagania kierownicy, jak i przełożeń. Dzięki temu reakcja na ruch kierownicy jest zawsze dopasowana do stylu jazdy kierowcy i rodzaju nawierzchni. System jest nadzorowany przez trzy niezależne układy sterujące, co gwarantuje pełną niezawodność w każdej sytuacji. Renomę Infiniti, jako lidera technologii, ugruntowuje zastosowanie w Q50 aktywnego asystenta pasa ruchu (Active Lane Control) − najbardziej zaawansowanego na świecie systemu zapobiegania niekontrolowanej zmianie toru jazdy. System ten jest najnowszym uzupełnieniem kompleksowej technologii Tarczy Bezpieczeństwa Infiniti. Jego unikalność polega na wykorzystaniu układu kierowniczego (a nie hamulców) do utrzymania samochodu na właściwym pasie jezdni. Efekt ten można opisać jako „namagnesowanie” samochodu w jego w pasie ruchu, dzięki czemu pokonywanie długich dystansów jest mniej absorbujące, a więc mniej męczące dla kierowcy.
Infiniti Q50 ma pojemny bagażnik z wysoko podnoszoną pokrywą, chociaż jego funkcjonalność zmniejszają nadkola.
Konstruktorzy Infiniti Q50 optymalnie zaplanowali dostęp do bagażnika z wysoko podnoszona pokrywą.
Kształt tylnych drzwi można uznać za prawdziwy majstersztyk designu.
Designerzy Infiniti Q50 powrócili do charakterystycznego kształtu atrapy wlotu powietrza chłodnicy.