Już w roku 1960 Bosch wyprodukował pierwszą rozdzielaczową pompę wtryskową. Dzięki niewielkim wymiarom i masie utorowała ona drogę silnikom Diesla pod maski mniejszych samochodów osobowych.

Jednak prawdziwą modę na diesle zapoczątkował w 1975 roku VW Golf Diesel. Jego silnik, wyposażony w pompę wtryskową firmy Bosch, był mocny i oszczędny. Golf w wersji GTD został nawet uznany za pierwszy samochód sportowy z silnikiem Diesla.

W połowie lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia w segmencie samochodów z silnikami wysokoprężnymi rozpoczęła się era elektroniki. W 1986 roku Bosch wprowadził pierwszy elektroniczny system sterowania pompami rozdzielaczowymi i rzędowymi, a rok później BMW zastosowało elektronicznie sterowaną pompę rozdzielaczową Bosch w modelu 524 td.

Sześciocylindrowy silnik tego auta, o niespotykanej wówczas dynamice i kulturze pracy, był pierwszym turbodieslem koncernu z Monachium, a jednocześnie napędzał najszybsze na świecie seryjnie produkowane auto osobowe z jednostką wysokoprężną.