Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Opona całoroczna
Auto Świat > Porady > Eksploatacja > Kiedy warto kupić opony całoroczne, a kiedy lepiej mieć dwa komplety?

Kiedy warto kupić opony całoroczne, a kiedy lepiej mieć dwa komplety?

Opona całorocznaŹródło: Auto Świat

Jeśli zastanawiasz się nad kupnem opon całorocznych w miejsce dwóch kompletów opon zimowych i letnich, pewnie wiesz, że opony całoroczne mają szereg zalet. To rozwiązanie ma też jednak i wady, więc o ostatecznej decyzji powinno przesądzić kilka faktów.

W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Opony całoroczne nie są dla każdego

Wśród nowych opon do samochodów osobowych udział całorocznych dynamicznie się zwiększa kosztem głównie opon zimowych. Skoro sprzedaż opon całorocznych napędzana jest przez rzesze kierowców zadowolonych z takiego wyboru, to jest sens się jeszcze zastanawiać? Zdecydowanie tak! O ile bowiem opony całoroczne to dla wielu użytkowników samochodów wybór absolutnie optymalny, to dla innych jest to wybór o skutkach neutralnych albo wręcz – po prostu nietrafiony zakup.

Sprawdź ceny opon

7 powodów, by jeździć na oponach całorocznych

  • Oszczędzasz pieniądze na warsztatach – 150-250 zł rocznie na wymianie opon. Wymiana kompletu opon to wydatek od kilkudziesięciu do – obecnie to bardziej realne – ponad 100 zł. Opony całoroczne zakładasz i – jeśli się nic nie wydarzy – jeździsz na nich aż do zużycia.
  • Niski poziom inwestycji na początek – zmieniając auto, kupujesz tylko jeden komplet ogumienia. Nowe auto ma już opony – np. letnie? To nic – zawsze wiosną można je sprzedać!

Sprawdź ceny opon

Możesz zaoszczędzić czas i miejsce

  • Oszczędzasz czas. Nie musisz umawiać się w warsztacie dwa razy do roku na wymianę opon.
  • Nie musisz wozić opon ani martwić się o przechowywanie kompletu, który służy w innym sezonie. Zresztą przechowanie kompletu opon w warsztacie, a przecież wielu kierowców nie ma garażu albo piwnicy, też swoje 100 zł kosztuje.

Sprawdź ceny opon

Nadadzą się do jazdy zawsze i wszędzie

  • Nie musisz martwić się zmianami pogody, masz zawsze odpowiednie ogumienie.
  • Nie jeździsz na starych oponach. Jeśli mało jeździsz szybko się nie zużyją.
  • W warunkach polskiej zimy – zwłaszcza jeśli jeździsz głównie po mieście – takie "średnie" ogumienie, zapewnia całkiem sensowny poziom bezpieczeństwa.

Sprawdź ceny opon

5 powodów, by pozostać przy oponach zimowych i letnich

  • Jako że to na śniegu potrzebny jest wyższy bieżnik, problem pojawia się jesienią: wymieniać czy jednak jeździć na nich zimą?
  • Jeśli dużo jeździsz, niewiele zaoszczędzisz na usługach warsztatów.
  • Jeśli masz ciężkie auto z mocnym silnikiem, osiągi opon całorocznych mogą okazać się niewystarczające.

Sprawdź ceny opon

Latem opony całoroczne mogą zużyć się szybciej

  • Latem przeciętne opony całoroczne zużywają się szybciej niż opony typowo letnie.
  • Osiągi – jeśli jeździłeś dotąd na oponach sezonowych z górnej półki, poczujesz różnicę – nie będziesz zadowolony – przynajmniej na początku. Opony całoroczne są gorsze od sezonowych zwłaszcza w skrajnych warunkach – zimą na śniegu, a latem na szybko pokonywanych zakrętach.

Sprawdź ceny opon

Reasumując

Jeśli jeździsz nie za dużo, jeździsz przede wszystkim po mieście, nie masz żyłki sportowca, twoje auto prezentuje osiągi raczej przeciętne, chcesz ograniczyć wydatki, to opony całoroczne są dla ciebie! Im więcej z powyższych punktów odkreślisz na "nie", tym więcej masz powodów, by w to nie wchodzić!

Sprawdź ceny opon

Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:opony całoroczne