Tak jest i tym razem z modelem o nazwie Nero. "W projektowaniu P Zero Nero priorytetem było pełne wykorzystanie możliwości opon niskoprofilowych przenoszących moc potężnych silników podczas przyspieszania oraz najefektywniej współpracujących z układem hamulcowym" - podkreśla Marcin Wieteska z Pirelli Polska. Najważniejsze w oponie są: wzór bieżnika oraz jej budowa wewnętrzna i skład mieszanki. P Zero Nero ma asymetryczny bieżnik. Cztery rowki na obwodzie (takie jak w oponach bolidów F1) zapewniają szybkie usuwanie wody spod opony, dzięki czemu zwiększa się odporność na aquaplaning na mokrej nawierzchni. Rowki poprzeczne ustawione są pod różnymi kątami. Mają za zadanie odprowadzać wodę na boki. Na suchej nawierzchni ukośne nacięcia przydają się bardzo podczas ostrej jazdy w łukach. Jeśli dochodzi do znoszenia pojazdu, wtedy ukośnie nacięte rowki pracują prostopadle do kierunku jazdy. Z kolei boczne klocki bieżnika pozwalają zwiększyć przyczepność opony w warunkach dużych naprężeń bocznych (poślizg, jazda na zakręcie). Aby przenosić ekstremalnie duże obciążenia podczas przyspieszania i hamowania, opona musi dobrze przylegać do nawierzchni. W P Zero Nero zapewniają to specjalna mieszanka (krzemiany plus sadza w ściśle określonych proporcjach) oraz wewnętrzne pasy - nylonowy i stalowy. Najnowsza Pirelli dostępna będzie początkowo w 18 rozmiarach, a do końca 2002 roku w 29. Najmniejsza ma 16 cali i rozmiar 205/55. Nadaje się do małych aut sportowych np. VW Golfa GTI, Hondy Civic Type R, Toyoty Corolli ST. Dostępne są także Nero na felgi 17, 18 oraz 19 cali. Maksymalne rozmiary to: 255/35 na felgę 18-calową oraz 235/35 na felgę 19 cali. Nero oferowane są w dwóch indeksach prędkości: W i ZR. Co to oznacza? W to prędkość maksymalna do 270 km/h, a ZR nie mają limitu prędkości, można na nich jechać ponad 300 km/!
Ekstremalna
Specjalnych, a właściwie ekstremalnych. Od momentu pojawienia się pierwszej P Zero (w 1987 roku) opony o tej nazwie zajmowały najwyższą półkę, wybierane były przez wytrawnych kierowców o sportowych ambicjach i zakładane do najszybszych samochodów.